HeiPORT vervangt Intranet Commissie VROM op bezoek NIEUWS [8] Heineken nl magazine uitgerold bin nen Heineken Nederland. Heineken Nederland gaat communiceren via HeiPORT. Hetzelfde systeem dat al eerder bij andere werkmaatschappijen buiten Neder land werd gelanceerd. Daarmee kiest Heineken wereldwijd voor één communicatie systeem dat alle bestaande systemen overbo dig maakt, dus ook het huidige Intranet. Hieronder de belangrijkste zaken even kort op een rijtje. Wat is HeiPORT? Een gezamenlijk, gestandaardiseerd portaal voor bedrijfsinformatie binnen Heineken. is HeiPORT een verbetering? Ja. HeiPORT is een verbetering; inhoudelijk, maar ook qua design, mogelijkheden en gebruiksgemak. Overigens wordt aanslui ting gezocht bij het oude Intranet. Inhoude lijke zaken die kunnen blijven, worden in het nieuwe systeem geïntegreerd. Welke dat zijn, is een besluit van de nieuwe redactieraad. In beweging Er heeft een heel rijtje wisselingen plaats gevonden onder Heineken-managers. Zo wordt Jan-Kees Nieman algemeen direc teur van Hartwall, de Heineken werk maatschappij in Finland. Jan Kees werkt sinds 1993 bij Heineken in verschillende functies en werd in 2006 benoemd tot algemeen directeur Vrumona. Zijn opvol ger bij Vrumona is Gerrit van Loo. Gerrit begon in 1988 bij Heineken als manage ment-trainee en werkte de daaropvol gende jaren in het binnen- en buitenland. Zo was hij international marketingmana ger in Afrika, marketingmanager voor Amstel in Nederland, commercieel direc teur Heineken Espana en, voor zijn over stap naar Vrumona, algemeen directeur Heineken Ireland. Hans Böhm is per 1 november benoemd tot directeur Marke ting Heineken Nederland. Hij volgt Her win van den Berg op, die kiest voor het zelfstandige ondernemerschap. Hans startte zijn loopbaan bij Heineken in 1996, als trainee. Daarna deed hij gedu rende acht jaar commerciële ervaring op als brandmanager Heineken en National accountmanagement Retail. Vervolgens werkte hij vier jaar bij Heineken-werk- maatschappij Al Ahram Beverages in Egypte. Anderhalf jaar geleden kwam hij naar Heineken International in Amster dam, waar hij zich richtte op product en packaging-innovaties voor Europa. En ten slotte volgt Reinoud Wolff op de afdeling Marketing Floris Cobelens op als marketingmanager van het merk Heineken. Reinoud komt van Unilever en was daar marketingmanager Benelux (Deserts Concepts). Floris werkt intus sen in Amsterdam als manager Global Heineken Digital Media. Welke informatie vind ik op HeiPORT? Informatie van Heineken International en van Heineken Nederland. De structuur van het systeem is open. Dat betekent dat Heine ken Nederland onbeperkt eigen content en nieuwsvoorziening kan bieden. Is HeiPORT een noodzakelijke investering? Ja. Niet alleen omdat Intranet verouderd is, maar ook omdat het op termijn goedkoper is om maar één systeem te hebben. De vaste Tweede Kamer commissie Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Milieu (VROM) was eind september te gast bij Heineken. Doei van het werkbezoek was om de volks vertegenwoordigers te infor meren over de vorderingen en inspanningen van het bedrijfs leven binnen het verpakkings dossier en het (kunststof) afvalverwerkingsproces. Philip de Ridder sprak namens Heine ken. De opzet bleek een succes: De Kamerleden gaven na afloop aan, dat zij de presentaties en gesprekken als informatief en zeer nuttig hebben ervaren. Wanneer krijg HeiPORT? HeiPORT zal in het eerste kwartaal van 2010 worden ik te maken met

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 14