Drie ideeën die dit iaar de markt hebben gehaald Richard Grosmann Metallic Amstel-blik Amstel-glazen met speciale bodem Voetbalclubblikken - Om de kwaliteitsperceptie te verhogen zijn de blikver pakkingen van Amstel-pils en Amstel Malt van een witte naar een metallic basis gegaan. En zie nu: het Amstel- goud is terug! Om de bierbeleving van tappils te verhogen, krijgen de nieuwe Amstel-25cl-glazen voor de horeca binnenkort een bodembewerking (logo en kleine inkepingen in de bodem). Hierdoor ziet het bier er levendiger uit, met veel en extra grote bubbels in het glas. Om het merk te verjongen zijn blikken met voetbal designs ontworpen: het clubbier. Onder het mom: 'Als je iets samen deelt, is het leuk als je dat ook kunt uit dragen.' Ajax, AZ en Feijenoord prijken al op de blikjes. Chef van de Innovatiegroep Heineken Frankrijk en voor zitter van het internationale Innovation Steering Committee. Zij overlegt regelmatig met haar West-Europese innovatie collega's, onder wie Kamiel de Leur. 'Het is een erg vrucht bare plek om best practices en kennis uit te wisselen. Om de synergie te bevorderen zetten we gezamenlijke projecten op. Uiteindelijk is de biermarkt op veel belangrijke punten hetzelfde, ook al kunnen er op het gebied van het drink gedrag wel grote verschillen zijn tussen de diverse landen.' Packaging Design Manager internationaal voor Amstel, nam deel aan de innovatieworkshops en is enthousiast. 'Het is heel goed om lokaal na te denken over innovaties voor het Amstel-merk. Ook doordat er zoveel verschil lende partijen, zoals het ontwerp- en communicatiebu reau, aan deelnamen. Het lijkt me goed dit soort sessies voor Amstel ook met andere landen te hebben, zoals bij voorbeeld Spanje, Griekenland en Amerika. In het verle den hebben we ook al voordeel gehad van het uitwisselen van ideeën en gedachten. Denk aan Heineken Extra Cold. Kruisbestuiving, dat levert het internationaal op.' Heineken nl magazine [7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 13