Zelfs de trams stonden stil' HEINEKEN THE CITY '55% van de bezoekers zijn buitenlandse toeristen' Heineken The City in Amsterdam is 1 jaar oud. Hoe is het de beleveniswinkel ver gaan in dat eerste jaar? Storemanager Marc van der Mijn vertelt. [18] Heineken nl magazine "Met de Amsterdam International Fashion Week vorig jaar zag het hier zwart van de mensen. Ze stonden binnen en buiten de winkel om een glimp op te vangen van de modeshow van Daryl van Wouw, die hier zijn Heineken-modelijn presenteerde. Zelfs de trams stonden stil; ze konden er niet langs. En dat is precies de bedoeling van Heineken The City. Reuring brengen, media-aandacht genereren met evenemen ten in en om de locatie. Andere evenementen waren bijvoorbeeld het UEFA Champions League-tafelvoet baltoernooi, de dj's van Amsterdam Dance Event en de komst van Bondgirl Olga Kurylenko. Maar ook als er geen evenementen zijn, is er genoeg te beleven. We hebben bijvoorbeeld drie inspireren de vergaderzalen die we verhuren. En ons assorti ment is echt de moeite waard. We verkopen bijzonde re buitenlandse Heineken-verpakkingen, bijvoorbeeld een Taiwanees Heineken-blikje, de anderhalve literfles uit Amerika en het kleine KLM-blikje. Ook verkopen we échte Heineken-fashion en toegangs- kaarten en reizen naar evenementen die wij sponso ren, zoals het rugbykampioenschap in Australië of de Heineken-regatta op Sint Maarten. De dienbladen of tassen met oude Heineken-reclames doen het bijvoorbeeld goed. De beoogde doelgroep van de store is de Amster dammer en de Nederlandse bezoeker. Toch bestaat 55 procent van de bezoekers uit buitenlandse bezoekers. Daar moeten we dus nog aan werken. Een ander punt is de zichtbaarheid aan de buitenkant. Heineken The City is gebouwd in zes oude panden. Maar in de Amstelstraat mogen we aan de gevels geen neon ophangen of een grotere entree maken. We hebben nu twee kleine deuren aan de Amstel straat. Maar als de mensen eenmaal binnen zijn, roepen ze: 'Wat een gave winkel!' Veel Nederlanders zijn trots op Heineken. Ais ze de winkel uitlopen zijn ze nog trotser."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 24