'HET VOELT ALS EEN WARM BAD" I I I I I I DE KETEN IN HET KORT Hugo Riethoven voelde zich weer snel thuis op de vorkheftruck. medewerker Verpakken Zoeterwoude, werd 'uit geleend' aan CS&L: "Sinds januari werk ik als Cluster C-medewerker op het regelcentrum van CS&L. Ik houd me bezig met het inplannen van ritten. Niet iedereen vindt het even makkelijk om die overstap te maken. Sommige collega's zijn zes jaar geleden over gegaan van CS&L naar Verpakken en zijn nu weer terug. Die maken nu voor het eerst kennis met werken in SAP. Ik had er geen enkele moeite mee toen ik hoorde dat ik zou worden uit geleend aan CS&L. Ik heb pas vier jaar geleden de overstap naar Verpakken gemaakt. Dus ik wist bijna alles nog van het SAP- en het WMS-systeem. Voor mij persoonlijk voelt het als een warm bad. Ik voelde mij direct thuis tussen de nieuwe collega's. Het leuke van deze afdeling is datje heel afwis selend bezig bent. De bedoeling is dat ik hier tot het einde van dit jaar zal blijven. Wat mij betreft mag het wel langer duren, maar ook als ik straks toch terug moet naar Verpakken, ga ik niet met een chagrijnig gezicht." Met inbound (interne logistiek), outbound (externe logistiek) en planning als hoofdactiviteiten vormt de afdeling Customer Service Logistics het logistieke hart van Heineken. CS&L zorgt ervoor dat er een match is tussen de vraag, het aanbod, de capaci teit en de beschikbaarheid van materialen. Wat wordt waar gemaakt? En wanneer heeft Heineken welke grondstoffen, equip ment en onze producten nodig om aan de klantvraag te kunnen vol doen? Voor de brouwerij is het belangrijk zo efficiënt mogelijk te brouwen en te verpakken terwijl de marktvraag juist heel erg schommelt. Voorraden aanhouden kost geld. Maar wie daarop bezuinigt, moet weer overuren maken als de vraag aantrekt. Het aansturen van de keten is dan ook een kwestie van balanceren. Heineken nl magazine [7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 13