CREATIEF MET HEINEKEN Isabelle Spindler-Jacobs wordt directeur retail mtWMtrudWJMiinvWSiriWiwiiÊkxvxun DOE MEE! 4 Heineken Nederland heeft sinds 1 april een nieuwe retaildirec- teur: Isabelle Spindler-Jacobs (43). Ze begon haar loopbaan bij Nutricia en Bols en werkt nu al ruim negen jaar voor Heineken in diverse commerciële en logistieke functies. Hiervoor was ze retaildirecteur van Vrumona. Haar eerste week als nieuwe di recteur is hectisch. Er is nog geen opvolger bij Vrumona, waar door ze zich op twee functies moet richten. Maar ze heeft er zin in. "Ik begin met een concrete opdracht: het komende jaar de cidermerken Jillz en Strongbow goed in de markt te zetten, samen met het retailteam. De mensen hier zijn resultaat- en oplossingsgericht gericht dus ik heb er alle vertrouwen in. Heineken-mensen zijn trots op hun bedrijf. Dat is een van de redenen waarom ik me zo thuis voel hier. Heineken is van oudsher een mannenbedrijf, erkent Spindler- Jacobs. "Maar er Is een steeds actiever diversiteitbeleid dat op vrouwen gericht is. Ik ben betrokken bij een cross-mentoring- programma waaraan verschillende grote bedrijven deel nemen. Als mentor begeleid ik verschillende vrouwen, zowel binnen als buiten Heineken. Ik zie veel jonge vrouwelijke talenten die we graag willen vasthouden. Maar ook veel vrou wen gaan rondom hun dertigste weg, soms omdat ze aanna mes doen over wat er eventueel wel en niet kan binnen Heineken. Er kan veel, maar je moet het wel overleggen; het gesprek aangaan waarbij je ook hebt nagedacht over op lossingen die zowel voor jezelf als voor Heineken goed zijn. Ik roep iedere vrouw op die overweegt te vertrekken omdat ze denkt dat er weinig kansen zijn of omdat de privé-werk- balans niet goed is, om een gesprek aan te gaan met haar leidinggevende. Er is meer mogelijk dan je denkt." Je begint met een blanco fles en kunt dan kiezen uit een van de vele voorgeselecteerde designs. De basis ontwerpen - zo'n tachtig in totaal - zijn in categorie- en verdeeld. Met kleuren, symbolen, figuren en tekst maak je jouw unieke ontwerp. Met drie muisklikken ben je klaar en kun je het digitale ontwerp als sixpack online bestellen. Het sixpack kost 19,95 en daar voor wordt het vijf werkdagen later thuisbezorgd. Wie zijn pakket zelf ophaalt bij Heineken The City in Amsterdam, betaalt 15,95. TER INSPIRATIE Wie dat wil, kan zijn of haar ontwerpen opslaan in een persoonlijk profiel op de Jouw Heineken- website. De meest bijzondere en ludieke ontwerpen worden - na toestemming - op de site geplaatst ter inspiratie voor anderen. Weg met de bekende boekenbon. Je kunt nu via www.jouwheineken.nlje eigen sixpack Heineken- longnecks ontwerpen. Dat is een persoonlijk en dus veel leuker cadeau. Ook iets opmerkelijks gelezen over een onderwerp dat raakvlakken heeft met (werken bij) Heineken? Laat collega's meegenieten en stuur je gekke, interessante of afwijkende knipsels naar Heineken NL magazine: redactie@heineken.nl of naar Heineken NL magazine, kamer 2.486, Postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. Heineken nl magazine [7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 7