Supermarkt
Jan Linders in
Zuid-Nederland
KLANT
In 1963 opende Jan Linders
zijn eerste supermarktje in
het Noord-Limburgse Gennep.
Sindsdien is Supermarkt Jan
Linders uitgegroeid tot een
grote regionale speler met
53 vestigingen, 2.800 mede
werkers en een jaar omzet
van 300 miljoen euro.
Inmiddels heeft zoon Leo de
zaak overgenomen.
Hoe gaan de zaken?
Wat maakt uw zaak bijzonder?
Veel concurrentie?
Wat is belangrijk bij zakendoen?
Bevalt het zakendoen met Heineken?
Hoe gaat dat in zijn werk?
NIEUWE KLANTEN
Hebt u een tip voor de Heineken-directie?
Met wie zou u wel eens het glas willen heffen?
"We leven in een interessante tijd. Ik merk dat klanten voorzichtiger
zijn met hun geld. Ze kopen bij voorkeur graag merkartikelen, maar
ze letten meer dan vroeger op aanbiedingen."
"Wij proberen de kampioen van het zuiden te zijn. Gericht op service,
prijs en kwaliteit. Met een uitgebreid assortiment merk- en streekpro
ducten. Neem de topkwaliteit van ons rundvlees. Dat komt uit de
Ardennen. Daar hebben de koeien nog de ruimte. Het vlees is malser
en zachter omdat het van vrouwelijke dieren komt die speciaal voor
de slacht zijn gefokt."
"Nederland telt meer supermarkten dan strikt noodzakelijk. Het is
dus een verdringingsmarkt. Daar houden wij ons - met onze streek
producten en uitstekende aanbiedingen - heel goed in staande."
"Duidelijkheid. Fair zijn. Elkaar ook iets gunnen."
"We hebben een goede band met de accountmanager en verkoop
directeur van Heineken, maar ik zou onze samenwerking toch vooral
als zakelijk omschrijven. We verkopen sinds de jaren zestig Heineken,
Amstel en met name Brand-producten en de relatie is altijd goed ge
weest. Mijn vader kende Thijs Brand zelfs persoonlijk. Natuurlijk heb
ben we soms discussies over de inkoopprijzen, maar dat hoort erbij."
Herelsestraat 79,
Heerle
Zalencentrum/
Café
Overstap van
INBEV
Heineken
"Ik maak jaarlijks afspraken met Ruud van den Eijnden, de verkoop
directeur van Heineken Thuisverbruik. Dan bepalen we welk assorti
ment we voor het volgende jaar inkopen en welke promoties we gaan
doen. Soms zijn dat Heineken-promoties, soms die van onszelf."
KLANT
ADRES
SOORT HORECA
WAAR VANDAAN
PRODUCT
De Ridderhof
Ridderplein 19,
Gemert
Premium eetcafé
met feestzaal
Overgestapt
van Bavaria
Brand
Rijckaertsz
De Zwaanstraat
26-28, Wijk aan
Zee
Eetcafé
Overgestapt
van Alfa- en
Horecabier
Amstel,
Brand-Up
Foroxity,
Filmarena
Kazerneplein 4,
Roermond
Bioscoop
Nieuwbouw
Heineken
Gasterij De
Afspanning
"Hang niet alles op aan de grootgrutter uit Zaandam, maar zet meer
in op de regionale supers. Daar zal ook Heineken van profiteren."
"Met Wende Snijders. Dat vind ik een fascinerende zangeres. Ik vraag
me af hoe ze werkelijk is: is ze echt zo expressief of is het theater? Ik
drink trouwens het liefst een Brand Up. Brand en Amstel worden in
het zuiden meer gedronken dan Heineken."
[22] Heineken nl magazine