NIEUWS
over Heineken op het racecircuit van
Zandvoort; Brand en het Limburgse
lied; Heineken-mode in Amsterdam;
en de nieuwste Amstellovitch.
OP STAP IN LEEUWARDEN
Vertegenwoordiger
Theo Lei laat zien wat hij op een
gewone werkdag tegenkomt
KOFFIETHP!
Heineken levert sinds kort een
eigen merk koffie en thee aan de
horeca: Bazar coffee and tea,
voor de ware liefhebber.
RECHT UIT HET HART
Collega's Maud van Mook en
Aldert Schipper bespreken
de nieuwe Bazar koffie.
KLANT
De directie van de Rotterdamse
Rederij Spido serveert Heineken
midden op de Maas.
VRAGENVUUR
Wat doet de afdeling E-Business
eigenlijk?
MOMENTOPNAME
Zij wonnen het gouden fust 2008!
COLOFON
UITGEVER HEINEKEN NEDERLAND
HOOFDREDACTIE HANS SJOUKE KOOPAL
COÖRDINATIE EN ADVIES GERTENAAR
COMMUNICATIE
FOTOGRAFIE MICHIEL VAN NIEUWKERK,
REMCO BOHLE, LIZZY KALISVAART,
HANS VAN DEN HEUVEL, WIM HOLLEMANS,
JAN-DIRK VAN DER BURG
ARTDIRECTION EN VORMGEVING
ATELIER VAN GOG, AMSTERDAM
CONCEPT, EINDREDACTIE EN
PRODUCTIE PROOF COMMUNICATION,
AMSTERDAM
DRUK DRUKKERIJ GROEN B.V., LEIDEN
REDACTIEADRES REDACTIE HEINEKEN NL
MAGAZINE, POSTBUS 530, 2380 BD
ZOETERWOUDE, KAMER 2.486,
redactie@heineken.nl
OPLAGE 5.500 EXEMPLAREN
NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN OVERGENOMEN OF
VERMENIGVULDIGD ZONDER VOORAFGAANDE SCHRIFTELIJKE
TOESTEMMING VAN DE UITGEVER.
2009 WORDT EEN UITDAGEND JAAR
Allereerst wensen wij vieren iedereen een gezond 2009 toe. Het wordt
een jaar met vele uitdagingen. Het is daar buiten guur weer. Met name de
extreme schommelingen in de maatschappij maken de besturing ervan
complex en uitdagend. Records worden wekelijks gebroken als we kijken
naar de grootte van de steunoperaties, die nodig lijken te zijn om de
motor van de economie draaiende te houden en daarmee de stabiliteit
zoveel als mogelijk te waarborgen.
Als Heineken Nederland gaan we met z'n allen ook een uitdagend jaar
tegemoet. Het huidige economische klimaat heeft invloed op vele
markten die door Heineken Nederland Supply worden beleverd. Niet in
de laatste plaats op de Nederlandse markt, en dan met name de horeca-
markt. Dat betekent dat er een beroep wordt gedaan op de krachten van
de supply organisatie, waar het gaat om flexibiliteit, efficiency en
aanpassingsvermogen. In het verleden heeft supply haar krachten ook
getoond, we zullen ze hard nodig hebben in 2009.
Commercieel staan we, naast de kern van ons bedrijf (bier brouwen,
marketen, verkopen en distribueren), voor de uitdaging om het cider
segment verder uit te bouwen met Jillz en Strongbow Gold. Uiteindelijk
moet dit nieuwe consumenten opleveren. Vanaf april gaan we er vol mee
los. Dus met z'n allen schouders eronder en gaan!
Ook Vrumona gaat door op haar succesvol ingeslagen weg van vernieu
wen en innoveren. Onder andere Crystal Clear Shine en Vitaminewater
staan klaar om uit de startblokken te komen. Maar ook Vrumona merkt
de uitwerking van het economische klimaat, dus moeten we ook daar alle
zeilen bijzetten om van 2009 weer een goed jaar te maken.
Heineken N.V. heeft in 2008 met Scottisch&Newcastle de grootste overname
uit haar rijke historie gedaan en daarvoor geld geleend. Nu gaat het erom
deze schuld aan de banken terug te betalen. Cash (contant geld) is dus ook
voor ons allen bij Heineken Nederland een belangrijk aandachtspunt.
Tot slot: wij vieren hebben veel vertrouwen in onze collega's van Supply,
Commercie, Business Services en Vrumona. Wij hebben er dan ook zin in
om met de collega's van het uitdagende 2009 weer een goed jaar te maken.
Wiggert Deelen, Philip de Ridder, Koos Tromp, Hans de Ruiter
Heineken nl magazine [3]