Rederij Spido, Rotterdam Hans Borst van rederij Spido heeft zich de afgelopen vierentwintig jaar niet verveeld. De gasten uit alle uithoeken van de wereld, de feesten en evenementen aan boord, de Maasoevers en het weer. Iedere dag is weer anders. Driejaar geleden kocht hij, samen met zijn compag non, Annie Gruisen, de vier schepen over van de vorige eigenaar. Inmiddels is er een vijfde schip bij gekomen. Hoe staan de zaken momenteel? Wat maakt jouw organisatie zo bijzonder? Hoe zit het met de concurrentie? Wat vind je belangrijk bij het zakendoen? Bevalt het zakendoen met Heineken? Hoe zit het bedrijf in elkaar? Heineken nl magazine [21] "Heel erg goed. We hebben een uitstekend jaar achter de rug. Nog beter dan het jaar daarvoor. Natuurlijk zal de crisis ook gevolgen hebben voor onze branche, maar als je innovatief blijft, karakter toont, een herkenbaar product neerzet en vooral vriendelijk en servicegericht blijft, komt het wel goed." "Goed gastheerschap is net zo belangrijk als vakkennis, vind ik. En die zit bij ons in kleine dingen. Ieder schip heeft een hof meester en een kok aan boord. De hofmeester ziet toe op de service en bediening en de koks maken met verse, goede producten de heerlijkste gerechten. Gasten die op onze schepen een event willen organiseren, worden op maat bediend. En wie bij ons aan boord stapt, ziet een glimlach. Die glimlach is gratis en onbetaalbaar." "We zijn niet de enige rederij op de rivier en ondervinden ook concurrentie van attracties aan land. Aan de andere kant hebben we elkaar ook nodig. We werken samen met attracties en huren soms eikaars schepen in." "Snelheid van handelen, herkenbare lijnen, duidelijke afspra ken. Dat is extra belangrijk voor ons, omdat we schepen hebben. Voordat we uitvaren moeten onze leveranciers geleverd hebben." "Rederij Spido bestaat dit jaar 90 jaar en we schenken al even lang Heineken. Alleen Heineken-bier, trouwens, in drie maten. Verder hebben we de frisdranken van Vrumona. De samen werking met Heineken verloopt al jarenlang uitstekend. Voorheen was Ron Weber ons aanspreekpunt en sinds driejaar is Mare Bubbert onze accountmanager. We kunnen met hen beiden heel goed overweg." "Rederij Spido van Hans Borst en Annie Gruisen bestaat uit een vloot van vijf schepen. De Ostara is het kleinste schip en biedt plaats aan 80 personen. Verder zijn er de Henri Hudson (120 p.), Marco Polo (220 p.), Abel Tasman (350 p.) en het vlaggenschip James Cook (350 p. met een grote vide en bovendek). Hans en Annie hebben circa 50 mensen in vaste dienst. Rederij Spido zit aan het Willemsplein 85 te Rotterdam." NIEUWE KLANTEN Hotel Martini, Gedempte Zuiderdiep 8, Groningen, product: Heineken De Gieterij, Willemsoord 60, Den Helder, product: Amstel Café's Weber en Lux, Marinixstraat 397-403, Amsterdam, product: Heineken Corio-league, Pancratiusplein 46, Heerlen, product: Brand Ouwehands Dierenpark, Grebbeweg 111, Rhenen, product: Vrumona- assortiment en Heineken De afgelopen tijd zijn er weer veel nieuwe klanten bijgekomen. Een greep:

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 21