vertelt Aaltje. "Besparing en toepasbaarheid tellen zwaarder
dan creativiteit, dat hebben we van tevoren zo afgesproken.
Maar een creatief idee spreekt natuurlijk meer tot de verbeel
ding." Al pratend besluit het panel om dan toch maar niet te
gaan voor A&R, de leverancier met het aantrekkelijke voorstel
van de premium doos. Verpakkingsmanager Maarten
Koudenburg: "Het idee is goed, maar ook complex en de
implementatie is bewerkelijk." Wel valt de keuze op Henkei,
de lijmleverancier die het aanbod deed om niet alleen het
gebruik van lijm efficiënter te maken, maar meteen ook de
hele productielijn te optimaliseren. Henkei heeft daarvoor
een aantal handige tools en neemt het probleem volledig over.
Dat spreekt aan.
HEERLIJK EENVOUDIG
Niet veel later komt de hele groep de presentatieruimte binnen,
waar MT-leden Wiggert Deelen, Fred Holvast en Arno Centen al
zitten te wachten. Met verve prijst teamvoorzitter Jan Pieter zijn
favoriet aan. Ook de MT'ers zien geen verschillen in de getoon
de flesjes en tonen zich verrast. Bij het lijmverhaal van panel 2
wordt instemmend geknikt. Aaltje: "Er kan maar één voorstel
winnen, maar met alle andere gaan we ook zeker aan de slag.
We gaan in elk geval op korte termijn bekijken welke ideeën
technisch haalbaar zijn."
AND THE WINNER IS...
CCL Label. "Dat wisten we eigenlijk al vanaf het begin," stelt
Jan Pieter. "Het voorstel is zo eenvoudig, heerlijk gewoon."
Wel moet Wiggert Deelen nog even met wat mensen binnen
de organisatie gaan praten, om alle neuzen dezelfde kant
op te krijgen voor het winnende idee. Hij belooft dat meteen
te zullen doen. En nu: even bijkomen met een biertje.
"Het was een vruchtbare dag," zegt Jan Pieter tevreden.
"De sfeer onderling was open en relaxed, de energie
stroomde. Dit is echt een leuke manier om dit soort proces
sen aan te pakken." En Aaltje, die gaat de winnaar bellen.
Een dankbare taak.
Heineken nl magazine [19]