Onlangs organiseerde de afdeling Purchasing een 'pitch event'. Daar konden leveranciers van verpakkingsmaterialen een besparingsidee presenteren aan een speciaal Heineken-panel. Vragen stellen mag maar het is geen Idols' Contractmanager Aaltje Nieuwdam loopt druk bellend heen en weer. Er mist nog één panellid en over een paar minuten wil ze beginnen met de instructie voor het pitch event van vanmiddag. Wacht, daar komt de ontbrekende persoon al binnenlopen. Nu is de groep compleet, twaalf mensen uit alle geledingen van de Heineken-organisatie die straks samen de ideeën van de deelnemende leveranciers gaan beoordelen. De opzet van de pitch is stevig doordacht. Twaalf leveranciers die al veel met Heineken samenwerken zijn geselecteerd om mee te doen. Daarbij is rekening gehouden met verschillende productgroepen: blik, glas, golfkarton, lijm, etiketten en multipacks. Tijdens een officiële kick-off kregen de deel nemers te horen wat er van hen werd verwacht en op welke criteria hun bijdrage zou gaan worden getoetst. "Het aller belangrijkste is de mogelijkheid tot besparing," vertelt Aaltje. "En de technische haalbaarheid, het liefst hebben we iets wat we bij wijze van spreken vanaf morgen kunnen invoeren. Daarnaast kijken we naar creativiteit." Snel legt Aaltje de aanwezigen uit wat vanmiddag de bedoeling is. De panelleden worden verdeeld in twee teams, elk team zal zes leveranciers ontvangen. Iedereen krijgt lijsten, waarop de score op diverse [16] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 24