WINE BY THE GLASS I NIEUWS Werkklimaatonderzoek Op 1 september lanceerde Heineken een com pleet nieuw wijnconcept: Wine by the Glass. Dankzij dit speciale systeem blijven wijnen in geopende flessen minstens twee weken in perfecte conditie. Dit fenomeen belooft nu al een succes te worden, want binnen een maand werden al meer dan vijftig wijninstallaties geplaatst. Met Wine by the Glass kunnen horecaonder nemers meerdere goede wijnen per glas aan bieden. Dat betekent: meer marge en meer tevre den klanten. By the Glass® is de merknaam van dit bijzondere wijndispensersysteem. Het systeem bestaat onder andere uit een temperatuurgecontroleerde kast met een ingebouwde dispenser die, de wijn tegen zuurstof beschermt. De 'wijnkast' heeft twee klimaatzones waardoor elk glas wijn - wit, rosé en rood - op de juiste temperatuur kan worden geserveerd. De kast biedt ruimte aan maximaal 16 flessen. Wijnpartner Oud Reuchlin Boelen en Heineken Brouwerijen hebben een interessante wijnkaart, waardoor klanten een persoonlijk en uniek openwijnassortiment kunnen samenstellen. De drie topmerken van Heineken in één horecagelegenheid? Dat kan. Op 1 oktober lanceerde Sales het nieuwe programma 'Keuze in Tappils'. Het programma houdt in dat één horecagelegenheid straks de drie topmerken van Heineken - Heineken, Amstel en Brand - tegelijk aan de tap kan hebben. De mogelijkheid om verscheidene merken tegelijk aan te bieden kan meer omzet ge nereren, bindt de klanten en spreekt nieuwe doelgroepen aan. De tussenstand Deze maand start een tussentijdse meting van het werkklimaat onder alle collega's van Heineken Nederland. Dit is je kans om te melden of je tevreden bent over de acties die zijn gestart na het vorige werkklimaatonderzoek. Hoe goed is het werkklimaat bij Heineken? En wat moet er gebeuren om dat nog te verbeteren? Die vragen stonden centraal in het werkklimaatonderzoek dat eind vorig jaar voor het eerst bij heel Heineken Nederland werd gehouden. Op basis van de uitslagen is binnen de verschillende afdelingen een groot aantal verbeterac ties in gang gezet. De bedoeling is dat er om de twee jaar zo'n werkklimaatonder zoek wordt gehouden. Het volgende onderzoek vindt dus eind 2009 plaats. Het directieteam vindt het belangrijk om ook tussentijds te weten wat de stand van zaken is, of er inderdaad acties zijn gestart waar dat nodig is en wat het effect daarvan is. Vandaar dat er deze maand een tussentijdse meting komt. Deze gaat op dezelfde manier als het eerste onderzoek, maar telt veel minder vragen. Een deel gaat over de drie hoofdprioritei ten die zijn geformuleerd: leiderschap, klantgerichtheid en samenwerken. Daarnaast wordt er heel direct gevraagd naar je eigen ervaringen: Zijn er op jouw afdeling acties gestart en ben je daar tevreden over? Zo nee, welke acties hadden gestart moeten worden en door wie? En heb je zelf nog suggesties voor verbeteringen? Op deze manier kan elke collega heel direct zijn of haar mening geven en ontstaat er een duidelijk beeld van wat er nog kan worden verbeterd. Dus... laat ook deze keer je stem horen, het heeft effect! De tussentijdse meting ih *3 is? Heineken begint op 18 november a.s. en je hebt tot 2 december de tijd om de vragenlijst in te vullen. Dat kan via e-mail of door een papieren vragenlijst in te vullen. [8] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 8