Al tien jaar is Heineken nauw verbon den met de James Bond-films. Ook rond de nieuwste, Quantum of Solace, speelt het merk weer een rol. Waarom verbindt Heineken zijn naam zo graag aan die van 007? Wat levert dat op? We vroegen het aan Christopher Carroll, Global Manager Brand Experience Heineken International. Maar waarom James Bond? Per slot van rekening drinkt hij geen bier, maar martini. Wat is de afspraak met de productiemaatschappij? "Onderdeel van de Heineken-merkstrategie is het sponsoren van muziek, film en sport. Zo ondersteunen we het merk wereldwijd, maar ook op de lokale markten: muziek, film en sport gaan immers de grenzen over. De Bond-films passen in deze strategie. We organiseren verschillende activiteiten rond diverse typen films. In 2007 waren we partner van de meest succesvolle film van dat jaar, The Bourne Ultimatum, met Matt Damon. Dit jaar is het Bond, voor de vijfde keer op rij overigens." "Onze verbintenis met de film is niet alleen op James Bond zelf gebaseerd. Wij concentreren ons op de wereld van James Bond, en de beleving daarin. Zijn wereld is ook die van onze consumenten. Een wereld waarvan je droomt. Wij hebben in elf landen onderzoek gedaan onder bierdrinkers. Hun reactie is dat als er een biermerk bestaat in de wereld van Bond, met zijn wereldomspannende reizen, zijn luxe en status, dan past Heineken op een natuurlijke en geloofwaardige manier in die wereld. En zo helpt onze band met Bond inderdaad om ons merk te promoten." "Hoewel we sinds Tomorrow Never Dies uit 1997 al een connectie hebben met de Bond-films, is die verbintenis pas echt hecht geworden toen Daniel Craig de rol van Bond ging spelen in Casino Royale. Vanaf het Daniel Craig-tijdperk wilde Heineken een wereldwijde partner zijn voor de serie. Nu zijn we een van de zes wereldwijde partners, en dat blijven we ook, als deel van onze wereldwijde marketing voor het Heineken-merk." Heineken nl magazine [19]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 19