Wegen [16] INTERNET ALS UITGAANSMEDIUM Senior brand- manager Heineken en medeverant woordelijk voor de Nederlandse campagne. Juist omdat drinken meestal in een sociale context gebeurt, is gekozen voor een campagne waarin internet het belangrijkste medium is. Ilona: "Op internet zoek je informatie over feesten en maak je afspraken met vrienden over uitgaan. Het is het sociale medium bij uitstek. Uitgaanspubliek bereik je niet echt goed met televisie, dat zetten we dus niet in." Om alvast wat 'rumour around the campaign' te verspreiden, worden de filmpjes vooraf aan bloggers verzonden, zoals geenstijl.nl. Samen met Hyves heeft Heineken een 'videokrabbel' bedacht. Daar kun je het filmpje doorsturen aan vrienden met een persoonlijke boodschap erbij. Ilona: "Zo van: 'Hee slaapkop, je hebt je misdragen gisteravond.' Overigens kom je de campagne niet alleen op inter net tegen. We gebruiken ook radiospots, bierviltjes en videoschermen in horecagelegenheden om de boodschap te verspreiden." Wat verwacht ze zelf van de campagne? "Ik verwacht dat deze aanpak werkt. Omdat we het op een subtiele manier brengen en mensen aansporen zelf na te denken over hun gedrag. Ik zie maar weinig bedrijven die op deze manier een maatschappelijk signaal durven te geven." Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 16