POPULAIRE KRETEN BRENGEN ONS NIET VERDER Dit nummer van Heineken nl magazine bevat het eerste deel van het Sociaal Jaarverslag over 2007. We pakken het anders aan dit jaar. Niet een apart boekwerk, maar vier keer een toevoeging aan Heineken nl magazine. Op die manier hopen we meer collega's te bereiken dan in voorgaande jaren. Het Sociaal Jaarverslag geeft de lezer een beeld van wat de mensen binnen Heineken het afgelopen jaar heeft beziggehouden. Dit jaar hoefden we daar niet lang over na te denken, de onderwerpen werden ons aangereikt door het werkklimaatonderzoek dat we eind 2007 hebben uitgevoerd. De prioriteiten zijn helder: leiderschap; klantgerichtheid; samenwerken en resultaatgericht beoordelen/werken. Daar moet het Sociaal Jaarverslag 2007 dus over gaan. Met als eerste thema in dit nummer: leiderschap. Foppe de Haan leidt het onderwerp in met zijn visie op wat goed leiderschap is. Hij zegt: "Van een schouder klopje krijgt niemand een blessure," en zo is het maar net. De interviews met collega's die zowel leiding geven als leiding krijgen laten zien dat er, naast waar dering, nog veel meer bij goed leiderschap komt kijken. We zijn het erover eens dat goed leiderschap en persoonlijke feedback belangrijk zijn. Het moeten echter geen populaire kreten worden die we erbij slepen als ons dat zo uitkomt. Alleen als we elkaar duidelijk maken wat we dan van elkaar verwachten en daarnaar handelen, komen we verder. Dat de eerste stappen daartoe zijn gezet lees je in het artikel op pagina vier. Daarin vertellen collega's welke acties er in hun werkomgeving in gang zijn gezet naar aanleiding van het onderzoek. Allemaal met maar één doel: een nog beter werkklimaat, belangrijk voor ons allemaal. Hans de Ruiter Directeur Human Resources [2] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 2