INTERNET- SCHOOL VOOR FINANCIEEL MEDEWERKERS 02 03 01 VRAGENYUUR Ja, ik wil mijn kennis vergroten. Wat dan? Valt er zoveel bij te scha- Zijn de reacties ven aan de kennis van financieel medewerkers? enthousiast? Collega's die zich met financiële zaken bezighou den, kunnen nu hun kennis vergroten, opfrissen of verdiepen in een paar uur, vanaf iedere plek met een internetaansluiting. Hans van Dam, controller bij HNS in Zoeterwoude, is bezig met de uitrol van de virtuele Finance Academy binnen Heineken Nederland. J "Meld het bij je leidinggevende als je nog geen toegang hebt. Die kan medewer kers aanmelden. Je krijgt dan een wachtwoord en een code en daarmee kun je modules volgen vanaf de site. Eén module duurt ongeveer anderhalf uur. Behoorlijk hapklare brokken, dus. Een prima tussenstap: het is meer dan snel een artikeltje doorlezen, maar je hoeft ook geen tijdrovende opleiding te starten. Er zijn generieke modules met onderwerpen als cashflow of balans. Maar ook modules specifiek voor en door Heineken opgezet. Vanuit de werkgroep hebben we leidinggevenden gevraagd om in hun opleidingsplannen voor 2009 serieus te kijken naar de mogelijkheden die de Finance Academy biedt." "We willen kennisvergaring van mede werkers in financiële disciplines een extra impuls geven. Feit is dat manage- mentbeslissingen steeds vaker op basis van financiële informatie worden genomen. Daardoor neemt het belang van de precisie en uitgebreidheid van deze informatie verder toe. Ook hebben we te maken met meer en strengere regels. Bijvoorbeeld over verslaglegging van cijfers in jaarverslagen. Daarom is aanscherping en verbetering van kennis op dit gebied harder nodig dan ooit. We moeten echt financieel vakmanschap leveren." OPROEP Welke kwestie zou jij eens in Vragenvuur aan de orde willen stellen? Beslis mee! Heikele zaken en dringende vragen zijn welkom bij redactie@heineken.nl. "Ik sprak een medewerker die, ondanks zijn goede opleiding, net de kennis miste over begrippen die zijn collega's vaak gebruikten. Hij heeft toen een paar modules gevolgd en was daar heel tevreden over. Trouwens goed om te weten voor gebruikers: er worden niet klakkeloos modules aangekocht en op de site gezet. Eerst gaat informatie door een keuring van financiële mensen binnen Heineken. En de Heineken University blijft nieuwe modules plaat sen in overleg met Corporate. De Heineken University beheert namelijk de site. Het handige is dat bekeken kan worden welke modules geliefd zijn en welke minder. Die informatie kunnen we dan weer gebruiken om de site te evalueren." Meer weten? Neem dan contact op met Henriëtte Steemers van de afdeling Opleidingen. Heineken nl magazine [19]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 27