In Heineken NL magazine stellen we telkens iemand voor die bezig is met de voorbereidingen voor het Holland Heineken House. Dat zal tenslotte straks, tijdens de Olympische Spelen in Beijing, de thuisbasis zijn van sporters, supporters en sponsors. In deze laatste aflevering: Stephen Hufton. Wie Stephen Hufton, 33 jaar. Op zijn visitekaartje staat Corporate Relations Manager Holland Heineken House. En dat betekent dat hij alle communica tie rondom het Holland Heineken House voor zijn rekening neemt. Dit is niet alleen het uitdragen van het verhaal richting de pers, maar ook de afstemming met het NOC*NSF en andere partners coördine ren, het optuigen en runnen van een perscentrum ter plekke, het faciliteren van radio- en televisiestations zoals de NOS en Radio 538 en het uitgeven van een eigen dagblad tijdens de Spelen. Dat klinkt ais de droombaan van iedere sportliefhebber. "Het is inder daad een ongelooflijk leuke klus. Ik ben weliswaar Engelsman dus ik heb van nature geen oranje hart. Maar het enthou siasme waarmee het Holland Heineken House door iedereen wordt begroet, werkt echt aanstekelijk." Appeltje-eitje dus "Dat ook weer niet. Maar dat komt vooral doordat de Spelen Wel lastig, de kritiek op China als gastland van de Spelen. "Soms. Maar Heineken is een bierbrouwer en geen politieke beweging. Wij kunnen alleen onze rol als gastheer uiterst serieus nemen. Daarom laten we alle betrokke nen, dus zowel de medewerkers als de mediapartners, sponsors en supporters, informeren over wat wel en niet gepast is. En we hebben ook zelf richtlijnen over bijvoorbeeld gasten die al genoeg op hebben, ook in het Holland Heineken House geldt het devies: Enjoy Heineken Responsibly." De stelling is: "Je kunt alleen een goede gastheer zijn als je zelf ook een goede gast bent." Op weg naar zich in China afspelen. Dat is niet alleen geografisch ver weg, maar ook cultureel. Even simpel een ADSL-verbindinkje voor de aanwezige journalisten aanvragen is er niet bij. En vergeet niet dat er een spanningsveld zit tussen de vrijheden die wij in het Westen kennen en de mores die daar gelden. Een bord waarop staat 'Geen foto's maken' betekent ook écht geen foto's maken." [20] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 20