Winnende banensite Filmpje als virus Vorig jaar won www.heineken.nl/werken de Spits Publieksprijs voor de aantrekkelijkste recruitmentsite van Nederland. Dit jaar is de site een van de negen genomineerden voor de titel 'Beste recruitmentsite van Nederland'. Recruiter Frederique Prins: "in tegenstelling tot veel andere bedrijven hebben wij een full screen website, waar dezelfde (Flash-)technologie achter zit als op Heineken.nl. Dat oogt zeer professioneel. Verder heeft de site een eigen look feel die goed aansluit bij Heineken.nl. De uitstraling vind je ook terug in de advertentielijn en de brochures voor het management- traineeship. Dat zorgt voor herkenbaarheid en onderstreept onze pay off: 'Het werk is als het merk'." Een hippe manier om snel in contact te komen met vele tien tallen potentiële collega's is de zogenaamde viral movie. Dit is een digitaal filmpje dat zo leuk is dat mensen het massaal doorsturen naar hun vrienden. Het verspreidt zichzelf dus als een virus. Twee jaar geleden al maakte de afdeling MD HR Development een viral ter promotie van de Heineken Business Course: het programma waarmee talentvolle jongeren voor managementtraineeships worden geworven. Frederique: "Potentiële kandidaten die we bijvoorbeeld waren tegengekomen op be drijvendagen kregen eerst een mailtje dat hen attendeerde op het filmpje. Als ze het aanklikten zagen ze de film over een stu dent die trainee wordt bij Heineken en uiteindelijk voor de raad van bestuur te kent. Het leuke is dat het filmpje hele- Heineken nl magazine [11]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 11