O nm5TELLD^lTCh? IEDEREEN EEN VCA WORD JIJ OPROEP ONS BIER 1 De nieuwste actie van Amstel duikt in de wereld van het grote geld. Een spannende wereld vol glitter en glamour, geïnspireerd op de Russische olie- en staalmagnaten die topvoetbalclubs opkopen of het warme broodjes zijn. Amstel haakt hier met een knipoog op in en introduceert de puissant rijke Amstellovitch. Staalmagnaat Amstellovitch is idolaat van voetbal. Hij vliegt met zijn privéjet naar alle Europese topwedstrijden. Ajax-Feyenoord, bijvoorbeeld. Wanneer deze aartsrivalen elkaar treffen, zal Amstellovitch in zijn witte maatpak, samen met tien vrienden, de wedstrijd volgen vanuit zijn eigen skybox in de Arena. Amstellovitch is de verpersoonlijking van datgene waar veel mannen van dromen: de beste plaatsen bij alle internationale voetbalklassie- kers, de mooiste vrouwen, de meest luxueuze auto's, privéjets en hotels. Amstel begrijpt deze droom en biedt Nederlandse mannen de kans even in de huid te kruipen van de tot de verbeelding sprekende miljardair. De actie 'Word jij Amstellovitch?' begon op 20 januari. Wie een weekend lang het leven van Amstellovitch wilde leiden, moest de unieke actieverpakking van Amstel kopen en de daarbij horende code vóór 30 januari 2008 invoeren op www.voetbal.nl. De Amstellovitch-campagne begon op internet. Daarop waren bepaalde fragmenten uit de commercial te zien. De introductie bracht een stroom geruchten op gang over rijke Russen die in Nederlandse topclubs willen investeren. De commercial waarin Amstellovitch wordt geïntroduceerd, is te bekijken op intranet. Op de foto als Amstellovitch Begin januari werd de campagne binnen Heineken Nederland geïntroduceerd. Medewerkers van de kantoren, units en brouwe rijen konden als Amstellovitch op de foto. Wie de foto zichtbaar ophing bij de werkplek kon gedurende de hele maand januari twee kaartjes winnen voor dé klassieker Ajax-Feyenoord op 3 februari. De winnaar? Kijk op intranet! Veiligheid staat voorop bij Heineken Nederland. En dat geldt zeker voor de brouwerijen, waar het primaire proces plaatsvindt. Niet voor niets is safety een van de pilaren van TPM. Maar die veiligheid begint op de werkvloer, bij de individuele medewerkers. HNS stelt hiervoor de randvoorwaarden. Een daarvan is dat iedere Heineken-medewerker die toegang heeft tot de brouwerijen, een VCA-diploma moet hebben. De leden van het HNS-managementteam waren het met elkaar eens. Het veiligheids bewustzijn van medewerkers en bezoekers van brouwerijen kan niet groot genoeg zijn. Vandaar het besluit om iedereen een minimale veiligheidsopleiding te laten volgen, ledereen is in dit geval de groep medewerkers die zelfstandig de brouwe rijen bezoekt, dus ook collega's die al een toegangsautorisatie hebben. Daarnaast geldt deze opleidingseis voor uitzendkrach ten en contractors/derden. De opleiding levert het zogenaamde VCA-certificaat op. Niet iedereen heeft al het vereiste certifi caat op zak. Maar het is wel de bedoeling dat dit op korte termijn gebeurt. In de loop van 2008 zal bij het ontbreken van een geldig VCA-certificaat de toegangsautorisa tie worden ingetrokken. Eind vorig jaar was er een aantal gelegen heden om examen te doen en ook in januari werden (herhalings)examens afgenomen. Momenteel wordt in kaart gebracht welke medewerkers nog geen VCA-certificaat bezitten en welke VCA-certificaten verlo pen zijn. Heb je nog geen certificaat? Neem dan contact op met je leidinggevende of opleidingencoördinator. Leidinggevenden wordt dringend verzocht om na te gaan welke medewerkers van de afdeling nog moeten worden opgeroepen voor het VCA-examen. Heineken nl magazine [9]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2008 | | pagina 15