CLUB BEERTENDER-WINNAARS NAAR ITALIË
Guy werkt als hypotheekadviseur in Dongen en Mark uit Eindhoven is teamleider bij
de Heineken-brouwerij in 's Hertogenbosch. Beiden werden onlangs lid van Club
BeerTender (ook medewerkers van Heineken mogen dus lid worden). Je wordt lid
door simpelweg je adresgegevens en de code onder het sluitzegel van een Club
BeerTender-fustje Heineken, Amstel of Brand op www.beertender.nl in te voeren,
leder nieuw lid krijgt het speciale Club BeerTender-thuistapschort en profiteert van
allerlei kortingen en privileges. Maandelijks mag één winnaar een jongensdroom als
prijs ontvangen.
Om bekend
heid te
geven aan
de verhui
zing van de
tiende editie
van het
Heineken
Jammin Festival
van Imola naar
Venetië, bedacht het
team van Heineken Italië Giastar. Giastar is
de weblog van een jongen die een wedden
schap met zijn vrienden over de locatie van
het festival heeft verloren. Als tegenpresta
tie moet hij te voet van Imola naar Venetië
reizen, waar het festival wordt gehouden.
Op zijn blog doet hij verslag van zijn
avonturen en plaatst hij foto's en video's.
Steeds meer mensen sluiten zich voor een
korte tijd bij zijn voettocht aan of nodigden
hem thuis uit voor een biertje.
In korte tijd werd Giastar een hype. De blog
gaf niet alleen bekendheid aan de nieuwe
locatie van het festival, maar zorgde ook
voor een positieve merkassociatie bij de
doelgroep. Voor de jury van de Heineken
International WebAward reden om dit
initiatief uit te roepen tot winnaar van
2007.
"Deze Heineken-campagne illustreert dat
het steeds belangrijker is cross mediaal te
denken en onze doelgroep online op te
zoeken en te betrekken bij onze initiatieven
en producten," zegt Marco van Veen,
manager Webcentre van Heineken
International in Amsterdam. "Deze
Italiaanse campagne is erin geslaagd met
beperkte financiële middelen een zeer
hoog rendement te halen."
De WebAward is een award voor de beste
wereldwijde online Heineken-case en een
gezamenlijk initiatief van het Brand
Communications Team en Heineken
Webcentre in Amsterdam.
http://blog.libero.it/Giastar/
Heineken nl magazine [9]
Club BeerTender-leden Guy Balk en Mark Verschuren werden verrast door twee
verleidelijke dames van Club BeerTender. De blondine en brunette die de prijs
kwamen uitreiken, droegen spannende, Ferrari-rode minijurkjes. En dat was geen
toeval, want de Brabanders hadden een meerdaags luxe-arrangement gewonnen
in Maranello, de thuisstad van de vermaarde bolide. Guy en Mark mochten nu alvast
in de sportwagen op de foto en krijgen straks een vipontvangst bij Galeria Ferrari.
Ze logeren dan in het luxe Maranello Palace en dineren in de beste restaurants.
Natuurlijk mogen ze hun favoriete bijrijder - echtgenote, vriend, zoon of collega -
meenemen.