Een grote SiSi-familie PEPSI-PRIJS VOOR BESTE VERKOPER Heineken Extra Cold DOE MEE! mï Ook iets opmerkelijks gelezen over een onderwerp dat raakvlakken heeft met (werken bij) Heineken? Laat collega's meegenieten en stuur je gekke, interessante of afwijkende knipsels naar Heineken NL magazine: redactie@heineken.nl of naar Heineken NL magazine, kamer 2.486, postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. Pepsi reikt jaarlijks de zogenaamde 'Pepsi Ring of Honor' uit aan degenen die de beste verkoopprestatie leveren voor het Pepsi-merk. Dit jaar ontving Chris Lakens, in zijn vorige rol als national accountmanager bij Vrumona, de eervolle prijs. In totaal ontvingen 200 verkopers uit de hele wereld de ring. Zij werden allemaal uitgenodigd om naar New York te komen. Omdat Chris verhinderd was, ontving hij de ring in Amsterdam uit handen van Niels Bontje, franchisemana- ger Pepsico Nederland. Er was een tijd dat SiSi alleen maar sinas was. Maar die tijd is allang voorbij. Tegenwoordig is SiSi een hele familie, die bestaat uit SiSi Sinas, SiSi No Bubbles, SiSi Fruitmania en het nieuwe SiSi Frizzr. Omdat de associatie met sinas nogal hardnekkig is, krijgt het frisdrankmerk een stevige oppepper in de vorm van een nieuwe reclamecampagne. Daarin ligt de nadruk niet meer alleen op de smaak, maar ook op gezondheid en onbezorgde fun voor kinderen. SiSi heeft de afgelopen jaren, waar mogelijk, de producten meer verantwoord gemaakt. Minder suiker, minder calorieën en geen toegevoegde geur en/of kleurstoffen. Nu wordt SiSi ook afgevuld met bronwater en worden waar mogelijk extra vitaminen toegevoegd. Het gevolg is dat de meeste SiSi- producten het predikaat 'Ik Kies Bewust' hebben gekregen, herkenbaar aan het logo op de verpakking. De jongste loot aan de SiSi-stam, Frizzr, is een voorbeeld van zo'n 'bewuste keuze'. De frisdrank is ook met bronwater afgevuld en heeft een laag suiker- en caloriegehalte. De Strawberry-variant bevat daarnaast minimaal 30 procent minder fruitzuur dan vergelijkbare producten. En dat is goed, want fruitzuren kunnen tanderosie veroorzaken. De Tropical- variant is weer heel vezelrijk. Na een glas heb je wel vijf procent van je dagelijkse vezelbehoefte binnen. Heineken Extra Cold bier wordt geserveerd op 0 graden Celsius. Het bier wordt getapt uit een bevroren tapzuil en gepresenteerd in een bevroren Heineken Extra Cold 'Galaxy' glas, dat uit een speciale glazenvriezer komt. Op dinsdagmiddag 2 oktober was het plaatselijk even ijzig koud in 's Hertogenbosch. In feest- en eetcafé Lalalaa werd die dag het 1.000ste Nederlandse verkooppunt van Heineken Extra Cold aangesloten. Dat was reden voor een feestje. Heineken Extra Cold is een groot succes, mede dankzij de inzet van de gehele horecaorganisatie en de afdeling TSO in het bijzonder. Onderzoek van Interview/NSS wees uit dat ruim 40 procent van de Nederlanders een voorkeur heeft voor kouder tapbier en dat 85 procent het prettig vindt om te kunnen kiezen uit verschillende biertemperaturen. Op basis van de ervaringen met andere horecazaken blijkt bovendien dat ondernemers 5 tot 10 procent meer tapbier verkopen door Heineken Extra Cold aan te bieden naast regulier Heineken tappils. Sinds de introductie in de zomer van 2006 zijn er dus al 1.000 tappunten aangesloten. Om dit te vieren ontvingen eigenaren Marcel van Zwam en Emiel Linssen van feest- en eetcafé Lalalaa, uit handen van national salesmanager Joris Huijsmans, een enorm brok ijs met daarin een ingevroren cheque. Goed voor een bijzondere reis naar het Icehotel in Lapland. Het streven is om dit jaar het aantal tappunten uit te breiden tot 1.300 en in 2008 naar ruim 1.500. [8] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 8