KKÏKK
Heineken van20°0Tber
'Terugkomen voelde
als thuiskomen'
1
De arbeidsmarkt is krap en goede mensen
zijn altijd welkom bij Heineken. Ook als ze
al eerder bij ons hebben gewerkt. Dan
juist. Oud-Heineken-medewerkers kennen
het bedrijf, zijn extra gemotiveerd en
brengen kennis van buiten met zich mee
Vier 'boemerangs' vertellen.
Heineken
Wie:
Leeftijd
■d van den Eijnden
nmercieel direc-
2000 t0t£nSd category
Management bij Unilever en
als verkoop-en algemeen
directeur bij Duyvis
het merk
"In de kroeg is het leuk om te vertellen datje bij Heineken werkt,"
zegt Ruud van den Eijnden. "Het is een merk om trots op te zijn. Dat
gevoel had ik minder toen ik bij Duyvis en Unilever werkte.
Borrelnootjes zijn nog wel grappig, maar wasmiddelen?" Toch
vertrok hij zeven jaar geleden bij Heineken omdat de breedheid van
Unilever hem aansprak. "Ik wilde mijn horizon verbreden. De functie
die ik bij Unilever kon krijgen, was inhoudelijk een uitdaging. Ook
financieel ging ik er flink op vooruit. Later kwam ik bij Duyvis terecht."
Ruud is blij met de ervaring die hij opdeed bij zijn andere werkgevers.
"Wat dat betreft zou ik het iedereen aanraden. De kennis die ik heb
opgedaan, zet ik nu in voor Heineken. Hoe je onderhandelt met
afnemers bijvoorbeeld, of hoe je jaarplannen opstelt. Heineken blinkt
TERUG OP HET
uit in een goede balans tussen taak- en mensgerichtheid. Er is veel
aandacht voor menselijke zaken. Ik zie wel dat het nu zakelijker is,
maar tegen mensen die vinden dat het groene hart verdwijnt zeg ik: ga
eens bij een ander bedrijf kijken. Mijn ervaring is dat andere bedrijven
onpersoonlijker en meer op de cijfers gericht zijn. Ook is het beleid van
Heineken in vergelijking met andere bedrijven consistenter en meer
gericht op de lange termijn. Toen ik zeven jaar geleden vertrok bij
Heineken zei Philip de Ridder in zijn afscheidsspeech: 'Jij komt wel weer
terug'. Toen ik hem een keer belde voor een loopbaanadvies en hij me
polste voor de functie van directeur Retail twijfelde ik geen moment.
Mijn Heineken-hart begon meteen te kriebelen. Terugkomen voelde als
thuiskomen. Ik had mijn collega's gemist. Een wenperiode had ik niet
nodig. Heineken blijft een prachtig bedrijf, met mooie mogelijkheden
op zowel een Nederlandse als een internationale carrière."
[4] Heineken nl magazine