KKÏKK Heineken van20°0Tber 'Terugkomen voelde als thuiskomen' 1 De arbeidsmarkt is krap en goede mensen zijn altijd welkom bij Heineken. Ook als ze al eerder bij ons hebben gewerkt. Dan juist. Oud-Heineken-medewerkers kennen het bedrijf, zijn extra gemotiveerd en brengen kennis van buiten met zich mee Vier 'boemerangs' vertellen. Heineken Wie: Leeftijd ■d van den Eijnden nmercieel direc- 2000 t0t£nSd category Management bij Unilever en als verkoop-en algemeen directeur bij Duyvis het merk "In de kroeg is het leuk om te vertellen datje bij Heineken werkt," zegt Ruud van den Eijnden. "Het is een merk om trots op te zijn. Dat gevoel had ik minder toen ik bij Duyvis en Unilever werkte. Borrelnootjes zijn nog wel grappig, maar wasmiddelen?" Toch vertrok hij zeven jaar geleden bij Heineken omdat de breedheid van Unilever hem aansprak. "Ik wilde mijn horizon verbreden. De functie die ik bij Unilever kon krijgen, was inhoudelijk een uitdaging. Ook financieel ging ik er flink op vooruit. Later kwam ik bij Duyvis terecht." Ruud is blij met de ervaring die hij opdeed bij zijn andere werkgevers. "Wat dat betreft zou ik het iedereen aanraden. De kennis die ik heb opgedaan, zet ik nu in voor Heineken. Hoe je onderhandelt met afnemers bijvoorbeeld, of hoe je jaarplannen opstelt. Heineken blinkt TERUG OP HET uit in een goede balans tussen taak- en mensgerichtheid. Er is veel aandacht voor menselijke zaken. Ik zie wel dat het nu zakelijker is, maar tegen mensen die vinden dat het groene hart verdwijnt zeg ik: ga eens bij een ander bedrijf kijken. Mijn ervaring is dat andere bedrijven onpersoonlijker en meer op de cijfers gericht zijn. Ook is het beleid van Heineken in vergelijking met andere bedrijven consistenter en meer gericht op de lange termijn. Toen ik zeven jaar geleden vertrok bij Heineken zei Philip de Ridder in zijn afscheidsspeech: 'Jij komt wel weer terug'. Toen ik hem een keer belde voor een loopbaanadvies en hij me polste voor de functie van directeur Retail twijfelde ik geen moment. Mijn Heineken-hart begon meteen te kriebelen. Terugkomen voelde als thuiskomen. Ik had mijn collega's gemist. Een wenperiode had ik niet nodig. Heineken blijft een prachtig bedrijf, met mooie mogelijkheden op zowel een Nederlandse als een internationale carrière." [4] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 4