ONDER HET VERGROOTGLAS In de column van het meinummer besteedden we aandacht aan 'Brussel'. Dat het daarbij niet om die mooie stad ging, is iedereen binnen Heineken wel duidelijk. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en heeft Heineken beroep aangetekend tegen de uitspraak van de Europese Commissie over de beschul diging van kartelvorming. De zaak is - zoals dat heet - onder de rechter, en dus moeten we afwachten en ons onthouden van commentaar. Dat is niet altijd gemak kelijk, zeker niet als blijkt dat een televisierubriek een special aan dit onderwerp gaat wijden. Heineken moet denken aan haar reputatie als wereld merk, een mooi merk. Dat maakt het nog lastiger om goed te reageren. Als het gaat om de manier waarop Heineken in de Nederlandse markt werkt, kunnen wij heel duidelijk zijn. Ook al is er altijd wel een horecaondernemer te vinden die het niet met Heineken eens is. Met meer dan 20.000 klanten kan dat gebeuren. De publiciteit wordt al snel gezocht om het 'onrecht' uit de doeken te doen. Gelukkig is er ook hier een rechter die een vonnis velt en laat zien dat die publiciteit meestal onterecht werd gezocht. Maar dat zie je niet altijd terug in de media. Dat mag allemaal zo zijn, die televisie-uitzending kwam er. Het is nooit leuk als je merk dit soort aan dacht krijgt, maar Heineken had een goed verhaal. Want uiteindelijk ging het over vandaag, over hoe Heineken haar klanten bedient. Die positie is prima uit te leggen, zeker waar het gaat om de liberale contracten met horecaondernemers. Maar ook het feit dat wij aan een biertje in het café slechts enkele eurocenten verdienen. Zeg nou zelf, 3 eurocent is toch niet veel. Verderop in dit nummer lees je hoe dat zit. Dat Heineken in het nieuws blijft, moge duidelijk zijn. We vallen op en werken hard voor onze klanten. Ook dat is in dit hele nummer weer te lezen. Namens de redactie Cees Brink [2] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 2