Remco Schram komt als eerste Heineken-medewerker over de finish. Zijn tijd: 1.04.28 Groepsfoto Move that body Vlak voor de start is ie| ree| i no Joelend verdwijnt de stroom renners de IJtunnel in, op weg naar Zaandam. Verderop, aan het eind van de tunnel, schijnt de zon. Er klinkt muziek en mensen juichen. De lopers rennen als in trance; het echte zweten en afzien moet nog beginnen, want dit is nog maar het begin van de 16,1 kilometer van de Dam tot Damloop 2007. De Dam tot Damloop beleeft dit jaar zijn 23e editie en is met 35.000 deelnemers het grootste hardloopevenement van Nederland. De afstand, tien Engelse mijl - ofwel 16,1 kilo meters, is precies de juiste uitdaging voor mensen die de marathon te veel van het goede vinden en een kleinere afstand geen echt avontuur. Maar er is meer: het uitbundige publiek langs de kant van de weg, de bandjes en fanfares maken de tocht tot een onvergetelijke ervaring. GROOTSTE BUSINESSLOOP TER WERELD Het grootste succes ontleent de Dam tot Damloop aan de Businessloop. Met 2.800 teams van 762 Nederlandse bedrijven is dit onderdeel uitgegroeid tot het grootste in zijn soort ter wereld. Ahold leverde altijd de meeste teams, maar werd dit jaar voorbijgestreefd door Politie Nederland, die met 280 teams (rond de 3.000 lopers) aan de start verscheen. Met 260 teams houdt Ahold nummer drie, KLM (114 teams), nog steeds een flink stuk achter zich. Voor Heineken is niet alleen de promotionele kant waardevol, deelnemen met een Heineken- team is ook een goede stimulans voor andere medewerkers om meer te gaan bewegen. SPORTIEF UITJE VOOR EEN GOED DOEL De sportieve Heineken-medewerkers werden niet alleen door het eigen bedrijf gesponsord, maar ook door collega's, familie en vrienden. De opbrengst van het sponsorgeld gaat deze keer onder het motto 'Heineken for a Living Planet!', naar het Klimaatveranderingsproces van WNF. In totaal werd €4.000 ingezameld, waarvoor een virtueel stukje Noordpool wordt aangeschaft (via de aankoop van zogenoemde poolpixels). Hierdoor kan het WNF onderzoek doen naar de gevolgen van smeltend ijs en hogere temperaturen. Kijk voor meer informa tie op www.poolpixels.nl. Opzwepende muziek en een pittige aerobicslerares zetten het Heineken-team in beweging. De zon schijnt flink en de eerste zweetdruppels dienen zich aan. [14] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 14