Jan Faas (42) is sinds 2001 taakteammedewerker bij CS&L Export in Zoeterwoude. Wat evenementen betreft is hij zijn wilde haren wel kwijt, al viert hij nog ieder jaar carnaval. is TPM-coördinator in Wijlre. Hij woont sinds kort in Limburg en dat bevalt uitstekend. Vroeger liep hij popfestivals af, maar nu hij kinderen heeft, komt het er niet meer van. "Je wilt dat mensen een bepaalde associatie krijgen als ze je bier drinken. Daarom is het sponsoren van evenementen belangrijk. Als Heineken haar naam ver bindt aan een evenement, weetje dat het goed zit. Het is een soort kwaliteitsstempel. Brand en Amstel hebben natuurlijk hun eigen uitstra ling, maar ook voor hen geldt dat kwaliteit vooropstaat. Zelf kies ik ook eerder voor een evenement waar ze Heineken schenken. Ik ga regelmatig naar Center Pares, daar schenken ze Dommelsch. Zonde, Heineken zou daar uitstekend passen. Wat ik wel eens jammer vind, is dat wij als personeel zo weinig profijt hebben van het sponsorbeleid. Van oudge dienden hoor je wel eens dat vroeger alles kon. De laatste jaren is de broekriem flink aangetrokken, logisch met al die bezuinigingen, maar leuker is het er niet op gewor den. Ik denk dat veel mensen het zouden waarderen als we een keer kaartjes krijgen voor bijvoorbeeld de Champions League, of voor een gereduceerd tarief kaartjes kunnen kopen." "Het is cruciaal dat een biermerk zich verbindt met een evenement. Heineken, Amstel en Brand doen dat volgens mij erg goed, want ik kom nooit een evenement tegen waarbij ik denk: nu klopt het niet. Op een of andere manier passen de evenementen altijd precies bij de boodschap die het bier wil uitstralen. Dat is voor ieder bier weer net verschil lend. Heineken heeft de Champions League met zijn internationale aura en Amstel past helemaal bij de gezelligheid van Vrienden van Amstel Live. Sinds kort werk ik in Wijlre en let ik dus erg op Brand. Wat mij opvalt is dat er altijd een link wordt gelegd tussen de regio, de kwaliteit van het bier en genieten van het leven. Het Preuvenemint is daarvan een heel concreet voorbeeld. Maar ook een groot evene ment als Pinkpop past precies bij het motto van Brand: 'bier waar Limburg trots op is'. Door dit soort evenementen te sponsoren laat Brand zien dat het zelf ook trots is op Limburg." Heineken nl magazine [15]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 21