Ali Albery (55) Mike Roberts (53) Eelco Bakker (44) Waar: Zoeterwoude Wat: Distributiemedewerker Aantal hectoliters verplaatst: Waar: Zoeterwoude Wat: Distributiemedewerker Zekerheid over een toekomst bij Heineken: "Die heb ik pas volgend jaar. Dat is natuurlijk niet prettig. Maar ik slaap er niet minder om. Ik vind wel dat we hierover goed op de hoogte gehouden worden. Er wordt ook gevraagd wat we willen gaan doen. Een optie voor mij zou zijn om over te stappen naar de fustenrepa ratie. Ik blijf graag bij het bedrijf!" Waar: 's-Hertogenbosch Wat: Teamleider Is nu de leider van: "Een mannelijk team. Voorheen hadden we er een vrouw bij, maar die is inmiddels gestopt. En mijn mannen worden steeds ouder. Ik ben er tevreden over hoe we de veranderingen konden opvangen. We hebben gelukkig nie mand hoeven ontslaan. We leiden de mensen hier intern op zodat ze door kunnen stromen. Ze halen een mbo- diploma, en doen ook allerlei andere cursussen." ^Hfrer, Binnenland "In de 17 jaar dat ik hier werk? Ik zou het echt niet weten. Miljoenen, dat is zeker. Ik ben een jaar of twee met ziekteverlof geweest, dat kwam doordat ik een slechte rug heb. Ik reed steeds over hobbelig terrein met de vorkheftruck. Nu is alles glad, een grote vooruitgang. We verzetten nu meer werk met z'n allen, maar de omstandigheden zijn ook verbeterd." Binnenland 's-Hertogenbosch 7 januari pakten vorkheftrucks de pallets aan het einde van de productie- baan en reden die naar de laaddoks. De pallet moet daarna vaak onder de lading uit, omdat naar bepaalde landen (Australië, Canada) geen hout mag worden meegestuurd. J komt het verpakte bier volauto matisch op een bufferbaan terecht. Vanaf de bufferbaan wordt het dan ingeladen. De pallet kan er automa tisch onder vandaan worden gehaald. 2 Er kan meer bier vervoerd worden. De vorkheftrucks rijden kortere eindjes en het werk wordt rustiger. Zoeterwoude begin april Automated Guided Vehicle? Dat is een onbemande vorkheftruck die zijn opdrachten draadloos krijgt doorgestuurd. Hij navigeert vervol gens zelf, met behulp van een laser en drie reflectiepunten op verschil lende hoeken van het magazijn, heen en weer met de benodigde lading. een oplaadbare gel-accu. Voordeel: minder kosten, meer efficiëntie. allen in vol bedrijf, wel wordt er nog meegekeken door de leverancier voor de 'finetuning'.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 7