Ali Albery (55)
Mike Roberts (53)
Eelco Bakker (44)
Waar: Zoeterwoude
Wat: Distributiemedewerker
Aantal hectoliters verplaatst:
Waar: Zoeterwoude
Wat: Distributiemedewerker
Zekerheid over een toekomst bij
Heineken: "Die heb ik pas volgend
jaar. Dat is natuurlijk niet prettig.
Maar ik slaap er niet minder om. Ik
vind wel dat we hierover goed op de
hoogte gehouden worden. Er wordt
ook gevraagd wat we willen gaan
doen. Een optie voor mij zou zijn om
over te stappen naar de fustenrepa
ratie. Ik blijf graag bij het bedrijf!"
Waar: 's-Hertogenbosch
Wat: Teamleider
Is nu de leider van: "Een mannelijk
team. Voorheen hadden we er een
vrouw bij, maar die is inmiddels
gestopt. En mijn mannen worden
steeds ouder. Ik ben er tevreden over
hoe we de veranderingen konden
opvangen. We hebben gelukkig nie
mand hoeven ontslaan. We leiden de
mensen hier intern op zodat ze door
kunnen stromen. Ze halen een mbo-
diploma, en doen ook allerlei andere
cursussen."
^Hfrer,
Binnenland
"In de 17 jaar dat ik hier werk? Ik
zou het echt niet weten. Miljoenen,
dat is zeker. Ik ben een jaar of twee
met ziekteverlof geweest, dat kwam
doordat ik een slechte rug heb. Ik
reed steeds over hobbelig terrein
met de vorkheftruck. Nu is alles glad,
een grote vooruitgang. We verzetten
nu meer werk met z'n allen, maar de
omstandigheden zijn ook verbeterd."
Binnenland
's-Hertogenbosch
7 januari
pakten vorkheftrucks de
pallets aan het einde van de productie-
baan en reden die naar de laaddoks.
De pallet moet daarna vaak onder de
lading uit, omdat naar bepaalde
landen (Australië, Canada) geen hout
mag worden meegestuurd.
J komt het verpakte bier volauto
matisch op een bufferbaan terecht.
Vanaf de bufferbaan wordt het dan
ingeladen. De pallet kan er automa
tisch onder vandaan worden gehaald.
2 Er kan meer bier vervoerd
worden. De vorkheftrucks rijden
kortere eindjes en het werk wordt
rustiger.
Zoeterwoude
begin april
Automated Guided Vehicle? Dat is
een onbemande vorkheftruck die
zijn opdrachten draadloos krijgt
doorgestuurd. Hij navigeert vervol
gens zelf, met behulp van een laser
en drie reflectiepunten op verschil
lende hoeken van het magazijn, heen
en weer met de benodigde lading.
een oplaadbare gel-accu.
Voordeel: minder kosten, meer
efficiëntie.
allen in vol bedrijf, wel wordt er nog
meegekeken door de leverancier
voor de 'finetuning'.