F, i Dit zijn de innovaties (1) Jan de Brouwer (38) Teus van Wijk (50) Cecil lleri (28) Laad- en losbanen Waar: 's-Hertogenbosch Wat: Distributiemedewerker Toepasselijke achternaam: "Dat hoor ik vaker. Ik wil ook niet horen dat ik in een fabriek werk, dat moetje niet meer zeggen: het is een brouwerij! Een wezenlijk verschil. Ik zit nu in cluster A, en ik volg een interne opleiding, dan kan ik me opwerken tot cluster C. Dan doe ik meer aan aansturing en moet ik het overzicht houden." w- SPZSk m Waar: 's-Hertogenbosch Wat: Distributiemedewerker Is: "Vorkheftruckchauffeur. Oh, ik hoor net dat ik mezelf 'distributie medewerker' moet noemen. Nou, vooruit dan maar. Ik vind het goed dat er vernieuwd wordt. De lange rijafstanden zijn van de baan. We hoeven ook niet meer doorlopend heen-en-weer te rijden. Belangrijkste verandering: onze ploeg is nu een stuk kleiner. Minder collega's dus. Dat er mensen weg moesten, is gelukkig opgelost zonder gedwon gen ontslagen." Waar: Zoeterwoude Echtgenote van: §enol, distributie medewerker "Mijn man is erg enthousiast over zijn baan. Het is ook bijzonder om hier nu eens rond te lopen. Dit is de eerste keer dat ik hier ben. We hebben drie kinderen, twee van 8 jaar en 6 jaar en nu net weer een kleintje, 8 maanden oud. Als mijn man van baan veran dert, moet ik misschien ook gaan werken. Dat wil ik nu liever nog niet." Zoeterwoude oktober vorig jaar werden alle vrachtwagens handmatig beladen met vorkhef trucks. komt een vrachtwagen aan, zet meteen zijn emballage (lege flesjes, fusten e.d., waar statiegeld op zit) op de losbaan en rijdt naar de laadbaan, waar zijn lading al klaar is gezet. vrachtwagenchauffeur hoeft niet te wachten en bedient alles zelf met twee knoppen. Heftruckchauffeurs werken de hele dag in één tempo, in plaats van 'hollen of stilstaan'. De vrachtwagen rijdt het magazijn niet meer in: schonere lucht op de werkvloer dus. januari export, in containers, legden de vorkheftrucks relatief grote afstanden af, met hooguit drie pallets per rit. zetten automatische shuttles het bier op een lopende band. Vanaf zogeheten 'laaddoks' worden de pal lets dan in de containers gezet, te" Minder mankracht nodig, containers worden efficiënter beladen. Wat is de maximale capaciteit? 130 pallets per uur, met elk 80 dozen, met elk 24 biertjes 249.600 biertjes. Het gaat hier om de nieuwe 12-ounce flesjes, voor export naar de V.S. Heineken nl magazine [5]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 5