'Wat doe jij nou precies voor werk, schat?' Leg dat maar eens uit, als je middenin een veranderingsproces zit. Maar medewerkers van CS&L hoeven hun thuisfront niets meer uit te leggen. Zij konden hun partners alle vernieu wingen zelf laten zien, tijdens een open middag in hun eigen brouwerij in Zoeterwoude of 's-Hertogenbosch. Er is heel wat veranderd de laatste jaren bij DCS. En tijdens de open middagen werden alle aanwezigen op de hoogte gebracht van nóg een verandering: DCS is samengevoegd met de afdeling Demand Supply Management en krijgt een nieuwe naam. Die werd ter plekke feestelijk onthuld: de nieuwe afdeling heet voortaan Customer Service Logistics, ofwel CS&L. Bij die nieuwe naam horen ook een nieuw logo en een nieuwe slagzin: 'We make beer travel'. Toch was dat niet de aanleiding voor de open middagen. Die hadden vooral te maken met het vele werk dat de afgelopen tijd is geautomatiseerd en gemechaniseerd. En dat was niet altijd gemakkelijk voor de betrokken collega's. Wennen aan nieuwe methodes en machines, cursussen volgen, onzeker heid over de toekomst... het gaat je niet in de koude kleren zitten. Om deze collega's dan ook eens in het zonnetje te zetten én om hun partners te laten zien wat er allemaal bij dit bedrijfsonderdeel gebeurt, werden zowel in Zoeterwoude als in 's-Hertogenbosch deze bijeenkomsten georganiseerd. Daar kregen de medewerkers en hun 'aanhang' een presentatie over de veranderingen en een rondleiding door de brouwerij, alles onder het genot van hapjes en drankjes. Heineken NL magazine peilde de reacties. [4] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 4