iüés Het kan niemand zijn ontgaan: Heineken doet veel moeite om haar standpunt over verantwoord alcoholgebruik uit te dragen, zowel binnen als buiten de onderneming. Deze zomer zijn er weer nieuwe initiatieven. issgmm',r COOL@WORK ENJOY HEINEKEN RESPONSIBLY Heineken ham verantwoord al De komende jaren zal de maatschappelijke druk op alcohol producenten alleen maar toenemen. Daarom heeft Heineken deze zomer weer nieuwe activiteiten op stapel staan waar mee verantwoord alcoholgebruik extra wordt gepromoot. Zowel binnen als buiten de onderneming, want beide zijn belangrijk. Extern, omdat alcoholmisbruik een verschijnsel is dat de maatschappij en ons product geen goed doet. En intern, omdat Heineken's standpunt over verantwoord alcoholgebruik door de hele organisatie gedragen moet worden. Want alleen als we onszelf daarin serieus nemen, zal de consument dat ook doen. AMBASSADEURSFUNCTIE Het interne project heet Cool@Work. Het is een internationaal programma dat wereldwijd binnen Heineken wordt uitgerold en dat voortborduurt op de Fris op 't Werk-campagne van een aantal jaar geleden. Zoals de rondetafeldiscussie in het vorige nummer van Heineken NL magazine duidelijk maakte, vinden veruit de meeste medewerkers dat alcoholgebruik tijdens het werk geen goed idee is. Op dat punt is eigenlijk geen overtui ging meer nodig. Cool@Work kan dus een stap verder gaan en richt zich vooral op de ambassadeursfunctie van medewer kers. Want hoe zit het bijvoorbeeld als je een cursus volgt voor £;jpj r\b\!\b'/.bn raspo/jslbjj sir* Jsr* Veel Heineken-commercials worden de komende tijd gevolgd door deze 'tag-on' [24] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 24