'Iedereen weet dat Limburgers van lekker eten en drinken houden' Brand is geen bier voor de massa en wil dat ook niet worden. Integendeel. "Binnen het portfolio van Heineken is het juist goed dat er een bier is voor het grote publiek én een bier voor fijnproevers," aldus brandmanager Mare Scholten. "We kunnen daardoor prima samenwerken. In sommige cafés zijn beide merken verkrijgbaar. De klant kan dan zelf bepalen welk merk hij wil." De communicatiestrategie van Brand, met de oudste brouwerij van Nederland, leunt sterk op de historie van het merk. Mare: "Brand dankt zijn karakteristieke, frisbittere smaak aan het authentieke recept én aan het feit dat het bier nog steeds met Tsjechische hop wordt gebrouwen. Maar laten we vooral ook het Limburgse bronwater niet vergeten." NIET TÉ TRENDY Met de opkomst van lokale bieren de laatste jaren heeft ook de verkoop van Brand een stevige impuls gekregen. In de Randstad is het bier zelfs een beetje hip geworden, maar Mare waakt er angstvallig voor dat Brand té trendy wordt. Ook in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Flevoland valt nog veel te winnen. Limburg daarentegen is verantwoordelijk voor maar liefst de helft van de nationale omzet van Brand. Reden om de thuisprovincie speciale aandacht binnen de sponsorstrategie te geven. ECHTE GLAZEN Eerst maar even over de nationale strategie. De slogan luidt al enkele jaren: 'Brand, echt bier sinds 1340'. Mare: "Wij krijgen een nieuwe campagne, maar deze slagzin handhaven we, omdat hij het merk precies de lading geeft die we beogen. Hij geeft de historie van het merk Heineken nl magazine [17]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 17