Human Resources nieuwe stijl
2
3
mm
Afgelopen kwartaal is de structuur van Human Resources (voorheen
Personeel Organisatie) geruisloos, maar ingrijpend veranderd
Hier lees je het hoe en waarom van de reorganisatie en wat dit voor
jou inhoudt. Aan het woord: de nieuwe HR-managers Alain Loontjens
en Corrie Scholman.
Waarom moest HR anders worden
georganiseerd?
Moesten er veel mensen weg?
Wat vond de ondernemingsraad van deze
plannen?
iaMiil
9111111II11111
llll
I llllll III IIII
111111
llll
11111111111111
llll
11II1111111111111111111111111111
111111111111111111111
Alain Loontjens, HR-manager Commercie/Vrumona: "Heineken
Nederland kreeg vorig jaar een nieuwe organisatiestructuur en dat
had uiteraard ook gevolgen voor de HR-organisatie. Net als Heineken
Nederland wilden wij naar een structuur die eenvoudiger is. Met
kortere rapportagelijnen en meer focus op de uitvoering. Vandaar de
verandering van zeven naar twee HR-managers: één voor Supply
Chain en Business Support en één voor Commercie NL en Vrumona."
ül llllll llll III! llllllllll llll Illllllllllll lllll llll llllll Mill MINIUM III llllll llll II llllllll llllll llll Mill llllll llll llllllllllllllll llll Mill Mill! II
Corrie Scholman, HR-manager Supply Chain en Business Support:
"We zijn van 38,1 naar 33,5 fte gegaan; van 41 naar 36 mensen.
Sommige vacatures zijn niet opgevuld en er hebben mensen intern
een andere baan gevonden."
Corrie: "De OR heeft kritische vragen gesteld. Want de taken van de
medewerkers worden anders, de werkvelden worden anders verdeeld
en de efficiency moet omhoog. De OR was vooral benieuwd naar de
kwaliteit van de dienstverlening en de beschikbaarheid van HR. Zij
zullen dit in de toekomst ook kritisch volgen."
Heineken nl magazine [13]