DE NIEUWE CAMPAGNE VAN RIVELLA LIGHT
HEINEKEN BLIJFT VOETBALLEN
NIEUWS
Onlangs kregen de collega's van Zoeterwoude, Bunnik en
Amsterdam een merkloos blikje uitgereikt met de verleidelijke
tekst: 'drink me'. In het blikje zat een koolzuurhoudend frisdrank
je met een bijzondere smaak. Wie het nog nooit had gedronken,
was wellicht prettig verrast. Anderen zullen de uitgesproken
frisse smaak van Rivella Light zeker herkend hebben.
HHHB
DRINK ME
Met deze blikjesactie kregen de Heineken-collega's de primeur van een
nieuwe, landelijke campagne waarmee Rivella zijn imago wil aanscherpen.
Want de in 1995 geïntroduceerde pay-off'Een beetje vreemd, maar wel
lekker' maakte Rivella Light weliswaar beroemd, maar nog niet bij iedereen
geliefd. Het 'beetje vreemde' imago vormde een drempel om Rivella te
proberen. De nieuwste campagne, die begin mei onder de noemer 'drink me'
van start is gegaan, wil daar met één sterke beweging een einde aan maken.
Rivella wordt nu neergezet als een gezonde, lekkere light frisdrank voor een
breder publiek. Het doel van deze campagne is op een aansprekende manier
consumenten uit te nodigen om Rivella te proberen. Want wie Rivella Light
eenmaal proeft, vindt het vaak heel lekker. Vandaar dat de campagne van
start is gegaan met proeven: in mei en juni worden tijdens de zogenaamde
'teasing' campagne 450.000 merkloze blikjes uitgedeeld in steden in het
westen en midden van het land. Elke dag wordt één stad platgelegd met
de spannende zwart-witte blikjes met 'drink me' erop, voorafgegaan door
ongebruikelijke promotieacties zoals wildplakken in bushokjes in de nacht
ervoor. Sinds 21 mei is ook de nieuwe tv-commercial te zien. Samen met een
nieuw design op de verpakkingen, een online actie en displays met promo
tiemateriaal op de winkelvloer wil Vrumona zo heel Nederland aan de Rivel
la Light krijgen. Meer weten? Kijk op www.drinkme.nl voor meer informatie
over de nieuwe campagne.
In april introduceerde Heineken de
nieuwe campagne voor Heineken en
de UEFA Champions League. Deze
wordt wereldwijd ingezet onder de
noemer 'Enjoyed together around
the world'. De campagne benadrukt
de internationale 'premium' status
van zowel Heineken als de Cham
pions League. Veertien verschillende
'break bumpers' - korte reclame
shots van ongeveer 10 seconden,
die tijdens live wedstrijden en veel
bekeken programma's wereldwijd te
zien zijn - moeten duidelijk maken
dat er over de hele wereld van
Heineken en de Champions League
wordt genoten. De shots bevatten
beelden van prachtige locaties
zoals de Cook-eilanden, een iglo
in Groenland, de Calgary Tower in
Canada en een drijvende boot in
Shanghai. Daarnaast wordt rond de
voetbalwedstrijden ook de commer
cial 'Space' uitgezonden, waarin drie
astronauten in een MIR space station
genieten van een Heineken terwijl
ze naar een wedstrijd van de UEFA
Champions League kijken.
[6] Heineken nl magazine