Overall beoordeling categorie dranken 2007 Wie: Arjen Reynierse (32) Wat: national account manager Gewonnen dankzij: "Slagvaardigheid en kennis van de klant" Wie: Rob Zelle (50) Wat: teamleider Customer- service en Distributie (Supply Chain) Gewonnen dankzij: "Onze betrouwbaarheid van leveren'1 Bedrijf 3e 4e 5e 8e Vrumona Friesland Foods Grolsche Brouwerij Fi.J. Heinz InBev Coca-Cola Score op basis van 6 criteria 6,88 6,85 6,83 6,63 6,56 6,22 [20] Heineken nl magazine Arjen: "Accountmanagement kwam in het Industributierapport als beste naar voren. Dat hebben we vooral te danken aan onze kennis van de retailorganisatie én onze slagvaardigheid, twee criteria waarop is beoordeeld. Meer leveranciers hebben een goede band met hun klanten, maar wij gaan toch een paar stap pen verder. We denken mee met onze klanten door de zaken vanuit hun perspectief te bekijken. Zo hebben we onlangs een sessie georganiseerd voor onze contactpersonen van Plus waarin de verwachtingen voor de komende drie jaar bespro ken werden. We hebben onze visie en ideeën gedeeld over consumententrends, promoties, verpakkingen, de inrichting van de winkels en hoe wij daarin ondersteuning zouden kunnen bieden. Zo gaan we voortdurend de dialoog aan, zijn we snel en behulpzaam en durven we ons kwetsbaar op te stellen als het moet. De waardering die onze klant hiervoor voelt, heeft ons deze prijs opgeleverd. Hoe anders stonden we er twee jaar geleden nog voor... Intern hadden we als afdelingen te weinig aansluiting met elkaar en we waren tegenover onze klanten niet slagvaardig genoeg. Dat kwam onder meer naar voren in het Industributierapport uit die tijd. Dat rapport was het startpunt om het roer om te gooien. Niet alleen accountmanagement maar ook Trade Marketing en Supply Chain scoren nu beter dan voorheen. We werken veel beter samen en knokken gezamenlijk voor onze klanten. Is er een probleem, dan is de oplossing altijd snel gevonden." Rob: "Mijn team van Supply Chain bestaat uit elf mensen, een snelle pragmatische club die zich bezighoudt met de leverin gen van Vrumona-producten aan onze afnemers zowel in Nederland als daarbuiten. Daarbij is het contact met onze afnemers heel belangrijk, maar we zorgen er ook voor dat we via de accountmanagers aangesloten blijven op het commer ciële proces. Supply Chain scoorde dit jaar een flink stuk hoger dan het jaar daarvoor. En dat terwijl we extra druk zijn geweest met de invoering van het nieuwe PET Mono-systeem. Ten opzichte van vorig jaar hebben we een sprong gemaakt van de 10e naar de 2e plaats in de ranglijst van het Industributierapport. Zowel absoluut als relatief een flinke winst. Betrouwbaarheid van levering is daarbij natuurlijk een doorslaggevend crite rium, maar ook de aansluiting van onze processen op de supply chain van de retailer. We zijn altijd op zoek naar manieren om de processen binnen de hele keten te verbete ren samen met onze Supply Chain-ontwikkelaar. We laten ons daarbij leiden door de wensen van onze klanten. De waarde ring die we nu krijgen in de vorm van de Industributieprijs is een teken dat we het goed doen. Dat is voor mijn team een absolute opsteker." le 2e

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 26