Vrumona won dit jaar de Industributie Award. Een belangrijke prijs, want hij wordt uitge reikt door de retailbranche. Door de klant zelf dus. Hoe win je zo'n prijs? Vertegenwoor digers van de trotse winnaar vertellen. Wie: Isabelle Spindler-Jacobs Wat: directeur Thuisver- bruik, Vrumona Gewonnen dankzij: "Onze goede mensen" Wie: Marc van Beerendonk (37) Wat: Tot 1 januari 2007 space manager (Trade Marketing), nu accountmanager Gewonnen dankzij: "Mee denken met onze klanten" Isabelle: "Deze prijs bewijst dat de verbeteringen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd, zijn aangeslagen. Dat hebben we te danken aan onze goede mensen. Om te begin nen het topteam van accountmanagement, dat in staat is een goede match te maken tussen de belangen van Vrumona en de belangen van de retailers. Dan is er de Supply Chain, die beter op de logistieke wensen van de retailers inspeelt. Ook Trade Marketing heeft zijn visie aangescherpt en die ook voelbaar gemaakt naar de klant. Zo hebben de space managers - altijd in overleg met het accountmanagement - de afgelopen jaren hun relatie met de retailers uitgebouwd. Onze klanten zien ons als een objectieve en betrouwbare partner. Naast de prijzen voor de verschillende categorieën, was er ook een overall beoordeling. In 2006 stonden we nog op de 53e plaats. Dit jaar zijn we gestegen naar de 23e plaats. Ik zie voor de toekomst nog genoeg groeimogelijkheden. Dus volgend jaar wellicht weer een Industri butie Award én een plek in de top tien? Dat moet haalbaar zijn." Mare "Bij Vrumona hebben we kennis van de hele categorie 'frisse dranken'. En dat is ook wat ons onderscheidt van de concurrenten. Retailers hebben vaak veel verstand van supermarkten, maar minder kennis van de specifieke pro ductgroepen. Daarbij kunnen we hen de helpende hand bieden. Tot voor kort was ik als space manager heel direct betrokken bij onze klanten. Vanuit die functie - sinds een aantal jaren een vast onderdeel van Trade Marketing - gaf ik advies over de inrichting van de schappresentatie op het gebied van frisdranken en sappen. Daarbij keek ik niet alleen naar onze eigen merken, maar naar het hele frisse dranken segment. Zo scoorde bijvoorbeeld Jumbo te laag in het segment kleinverpakkingen, omdat veel klanten naar de prijsvechters Aldi en Lidl trokken. Toen hebben wij een zogenaamd 'Aldinatief plan' bedacht. De onderkant markt- producten kregen een meer nadrukkelijke plaats in het schap, een signaal dat klanten niet naar de prijsvechters hoefden. Zo zoek je als space manager voortdurend naar aansluiting tussen wat wij kunnen bieden met onze merken en dat wat de retailers willen binnen de formule van hun supermarkten. Er is een duidelijke vertrouwensbasis tussen ons en onze klanten en die is beloond met deze uitzonderlijke prijs. Dat voelt toch wel als een kroon op het werk." Heineken nl magazine [19]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 25