RECHT UIT HET HART Hafid Yazami (32) werkt als operator Verpakken in Zoeterwoude. Vorige week stopte hij nog een goed voorstel in de ideeënbus. "Door een beloning voor goede ideeën zou ik me meer erkend voelen." is vertegenwoordiger Thuisverbruik bij Vrumona. Hij werkte eerder bij de supermarktketens Plus en Albert Heijn, waar IVP destijds onbekend was. Ideeën belonen? "Bedenk ze met je hele team, dat maakt je samen sterker." "De laatste tijd verandert er veel bij Heineken. Ik kan het nauwelijks nog bijbenen. Desondanks denk ik dat dit voorstel, de invoering van een nieuw systeem van belonen, heel goed zal aansluiten bij TPM. Al sinds de invoering van TPM in 2001 zijn wij intensief bezig om onze werkplek schoner te krijgen. Vorige week heb ik met een collega daarvoor nog een voorstel in de ideeënbus gedaan. Omgeval len flessen zorgen voor veel troep en vertraging in het productieproces. Met een simpele verandering kunnen wij regelen dat dit niet meer voorkomt. Al eerder zijn op mijn initiatief de afvoerput ten onder de machines verwijderd. De vloer is schoner en we hoeven niet meer elke keer een uur schoon te maken. Beloond ben ik daar nooit voor. Ik zou me toch meer erkend voelen. Door TPM voel ik me al verantwoordelijker, maar ik denk dat dit toeneemt als ik er ook nog een beloning voor krijg." "Onze afdeling neemt altijd al veel tijd voor goede ideeën. Die bespreken we tijdens een bijeenkomst die we eens in de vier weken houden. Vertegenwoordi gers van Retail komen dan samen en delen hun ervarin gen (best practice) in het veld. Normaal werk ik toch vaak alleen, in deze bijeen komst leer ik van anderen en doe inspiratie op. We kijken bijvoorbeeld hoe we het werk efficiënter en over zichtelijker kunnen maken. Neem de tegels binnen Lotus Notes. Alle presentaties uit deze bijeenkomst vind je daar terug op een tegel. Maar ook handige formulie ren of accountinformatie. Je mailbox loopt niet snel vol en de belangrijkste informa tie vind je makkelijker terug. Een idee van mijn collega Arie den Oudsten. Dat mag best beloond worden, vind ik. IVP zal mij nog meer stimuleren beter na te denken over hoe mijn werk efficiënter kan. Bedenk ideeën met je hele team, dat maakt je samen sterker." Heineken nl magazine [15]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2007 | | pagina 21