Wat is jullie wens voor volgend jaar? verkoopt heb je een probleem. De keten is heel belangrijk, want die bepaalt uiteindelijk hoe de klantje als brouwerij beoordeelt. Als de klant de hals van de fles trekt bij het openen, is dat natuurlijk niet goed. Of als de chauffeur niet op tijd aflevert, straalt dat ook op ons af. De verte genwoordiger/accountmanager is heel belangrijk in die keten als spin in het web." Julia: "Wat jij zegt is het klassieke voorbeeld van hoe we onszelf in het midden zetten. Bij een nieuw product zegt bijvoorbeeld de marketeer: 'Kijk, dat etiket heb ik ontwikkeld' en het team bij Productie zegt: 'Wij zijn in staat om het product goed af te vullen', de brouwers zullen zeg gen: 'Dat is zo'n smaakvol bier, dat hebben wij mooi voor elkaar gekregen'. Maar uiteindelijk gaat het erom of we aan een standaardkwaliteit kunnen voldoen voor een bepaalde prijs. De hele keten moet kloppen. En daar horen ook zaken als loopbaanontwikkeling of de inkoop van verpakkingen bij." Ale: "Je kunt geweldige vertegenwoordigers op de markt zetten, maar als je een prutsproduct hebt, wordt het ook niks. Een goede ketting bestaat uit allemaal sterke schakels. En die scha kels moeten goed met elkaar verbonden zijn. Bij ons staat bijvoorbeeld nog een muur tussen DCS Binnenland en Verpakken. Het blijft een 'wij versus jullie'-mentaliteit, waarbij iedereen de beste wil zijn. Er komen wel 'spreekloketjes' in deze muur. DCS sluit bijvoorbeeld aan bij het overleg van Verpakken. Er vindt overleg plaats over simpele vragen en de bereidheid om elkaar over en weer te helpen, neemt toe. Hiermee worden drempels weggehaald. Maar het begint 'beneden'. We moeten het gewoon doen! Er is genoeg te winnen." Maroesja: "Ik hoor in jouw verhaal ook steeds 'jullie', dat lijkt niet alsof er vanuit een team wordt gewerkt. Samenwerken is voor P&O cruciaal, ik kan mijn werk slechts doen in samen werking met andere disciplines. Ik ben eigenlijk ook pas tevreden als ik bijvoorbeeld de men sen van logistiek kan ondersteunen in het bereiken van hun doelen." Jan: "Ik wil graag rust in de organisatie, zodat we lekker kunnen werken. Maar er komt nog een jaar vol onzekerheid, want deze reorganisatie bij Horeca loopt tot januari 2008. En natuur lijk, ook al lijkt het een cliché, wens ik iedereen privé veel gezondheid in deze roerige tijd." Julia: "Op werkgebied wens ik een zeer succesvolle introductie van het Tapvat in Zoeter- woude. Op het persoonlijke vlak koester ik een wens voor een functie bij Brouwen. Mede vanuit mijn studie ligt hier mijn hart." Maroesja: "Vanuit Human Resources gezien, op welke plek dan ook, wens ik verdere profes sionalisering en doorontwikkeling. We zijn op de goede weg, maar moeten dit verder doorzet ten. Hieruit kan ik zelf ook weer dingen leren." Ale: "Ik zou graag met de plannen die we dit jaar hebben voorbereid, volgend jaar het doel bereiken. Vanaf maart 2007 gaan we over op gemechaniseerd en geautomatiseerd transport en belading. De introductie van de onbemande heftruck is voor mij net een spannend jongens boek. De verdere integratie van DCS Binnenland, Export en MEV is ook een doelstelling voor 2007. Dan even rust en door naar 2008/2009." Heineken nl magazine [15j

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 27