HET NIEUWE GEZICHT
VAN AMSTEL
DOE MEE!
[8] Heineken nl magazine
Job Bogaard (I) en Joost de Bree
Ook iets opmerkelijks
gelezen over een onderwerp
dat raakvlakken heeft met
(werken bij) Heineken?
Laat collega's meegenieten
en stuur je gekke, interessante
of afwijkende knipsels naar
Heineken NL magazine:
Heinekennlmagazine@heineken.nl
of naar Heineken NL magazine,
kamer 2.416, postbus 530,
2380 BD Zoeterwoude.
Zoeterwoude, 17 oktober
De retourflessen Amstel Bier hebben een nieuw etiket, met de befaamde Amstel
'bull's eye' (bovenkant wit, onderkant rood) in de hoofdrol. Na een vooraankondiging
op de achteretiketten, liepen in week 42 de eerste Amstel 30 en 50 cl retourflessen
met het nieuwe etiket van colonne 1 in Zoeterwoude. De leden van de werkgroep die
zich hebben beziggehouden met de introductie en de begeleiding van het nieuwe
Amstel-design waren erbij. Die werkgroep bestond uit mensen van Marketing, Sales,
Trademarketing en HNS. Een mooi moment, zeker voor Joost de Bree, die bij Amstel
Marketing als brandmanager verantwoordelijk is voor het redesignproject, en voor Job
Bogaard, die als projectleider vanuit Heineken Nederland Supply betrokken is.
Met het nieuwe design kan het Amstel-merk weer jaren verder als een bier waar je als
bierliefhebber trots op kunt zijn. Naast het opvallender beeld van de 'bull's eye', is het
oude ovale etiket met de gele rand vervangen door een fris, rond merklogo met een
goudkleurige omlijsting. De Amstel-flessen blijven overigens voorzien van de goud
kleurige SuperPingels-kroonkurken. Na de retourflessen worden de komende maanden
ook de meeste andere verpakkingen en merkmaterialen van Amstel aangepast.