Wie Koos Tromp (50) Wat directeur Financiën Wie Hans de Ruiter (46) Wat directeur Human Resources Uitdaging "De binnenkant van de organisatie laten kloppen met de buitenkant." Uitdaging "Het wij-gevoel terugkrij gen. Dat mensen, als ze naar hun werk komen, straks weer weten hoeveel hectoliter er die week verkocht is." Heineken nl magazine [7 te herstructureren en af te slanken en tegelijkertijd te groeien en te innoveren. We zijn dus met twee dingen tegelijk bezig en dat maakt het spannend." Hans: "Bij Human Resources ben je bezig de voorwaarden te scheppen waardoor mensen in de organisatie goed kunnen werken. Een van de punten in mijn agenda de komende tijd is de afronding van het proces naar een meer eigentijdse CAO, met zaken als flexibele roosters, verschillen in beloning, enzovoort. Ik vind het vanzelfsprekend dat Human Resources onderdeel is van de managementstructuur en dus ook, in mijn persoon, is vertegenwoordigd in de centrale directie. Voor een goed HR-beleid moetje begrijpen wat de business nodig heeft. Ik ga me de komende tijd dan ook verdiepen in het reilen en zeilen van met name de Supply Chain en de com merciële organisatie - en daar verheug ik me enorm op." Philip: "Heineken Nederland staat voor twee grote uitdagingen als gevolg van de licht dalende biermarkt in Nederland en West-Europa: zorgen dat we weer wat gaan groeien, vooral via verpakkingsinnovaties, maar ook door nieuwe producten, én proberen onszelf zo efficiënt mogelijk te organiseren. Dat betekent dat we de komende jaren blijven afslanken en dat zal niet altijd zonder sociale pijn gebeuren. Zoals Wiggert al zei: we willen weer tot de top gaan behoren, hét voorbeeld zijn voor andere brouwerijen." HET OORDEEL VAN KELLY DE GRAAF: "Voorafgaand wil ik graag even vermelden dat ik hier nog niet zo lang in dienst ben, en ik het daarom erg lastig vind om mijn oordeel over dit artikel te veilen. Wel vind ik het een zeer interessant en enthousiast artikel om te lezen. Het is duidelijk te merken dat men zin heeft in deze nieuwe, frisse aanpak. Ook denk ik dat dit artikel voor de medewerkers van Heineken een duidelijk beeld schept van de nieuwe directie, over hun intenties en doelstellingen." -~ï>

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 7