e camDaane De nieuwe tv-commercial al gezien - die met die blindengeleidehond? De nieuwe website al bezocht? Beide horen bij Enjoy Heineken Responsibly. Deze campagne laat zien dat achter onze merken een onderneming staat die haar verantwoordelijkheid neemt. DE JUISTE INFORMATIE ijoy Heineken Responsibly bestaat uit een aantal onderdelen. De belang rijkste daarvan zijn: de tv-commercial, de vrachtwagenreclame en de nieuwe Nederlandse Heineken-website die onlangs van start gin De waarde van Heineken zit in haar merken en die merken staan voor emotie. Wij verkopen niet zomaar bier, wij verko pen een beleving. Maar die beleving moet wel ergens uit bestaan; die moet gevoed worden. Dat doen we door de juiste verpakking te gebruiken, commercials te maken die de emotie overbrengen, en door te laten zien waar de Heineken- onderneming voor staat: neem je verantwoordelijkheid als je alcohol drinkt. Vanuit die laatste gedachte is de nieuwe Enjoy Heineken Responsibly-campagne ontwikkeld. Marjolijn Vencken, adviseur Public Affairs voor Heineken Nederland is enthousiast over deze campagne: "We proberen onderneming en merk samen te krijgen; ze als het ware op een unieke manier samen te laten opereren. Voorheen werd dat veel meer gescheiden. Maatschappelijk verantwoord ondernemen was iets dat de onderneming deed, daar had het merk niet zoveel mee te maken. Maar ons merk en onze onderneming staan niet los van elkaar. En de keuzes die onze onderneming maakt, kunnen de beleving van onze merken in positieve of negatieve zin beïnvloeden. Met deze nieuwe campagne onder de vlag van Enjoy Heineken Responsibly willen we de consument laten zien dat Heineken niet alleen een goede keuze is vanwege de kwaliteit van het bier maar ook vanwege de kwaliteit en de maatschappelijk verantwoorde keuzes van de onderneming die het bier brouwt." Jacobine van der Meer-Lotgering, senior brandmanager Heineken, voegt daaraan toe: "Er is onderzoek verricht onder consumenten over trends in levensmiddelen. 58% van de HpME\ UITGAAN WINKEL, HBNEKEH BIER BEDRIJF f Op een lopende band staat een testpersoon, laten we hem Henk noemen. Zelf neem je plaats achter de knoppen van het testcentrum, en kun je met een schuifje het proefkonijn meer of minder bier laten drinken. Je kunt Henk daarna allerlei opdrachten laten uitvoeren. Als je bijvoorbeeld op de knop 'sociaal' drukt, zie je hem een mobieltje pakken en bellen met zijn familie. Hoe meer bier je hem hebt gevoerd, hoe onsamenhangender zijn verhaal wordt. Broodnuchter kun je vanachter je pc concluderen dat het toch wel erg gênant is, onder invloed van alcohol deelnemen aan het sociale verkeer. Twee speciale meters houden bij wat de verhouding is tussen enjoyment en responsibility. Deze proefsetting is sinds 24 juli te beleven via www.heineken.nl, waarna je kunt doorklikken naar het Heineken Enjoyment Center. Hier kun je bekijken wat Heineken allemaal doet op het gebied van maatschappelijk verant woord ondernemen. [8] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 8