Een greep uit de prijzenpot Driemaal de vlag uit? Zo'n onderscheiding staat leuk op de afdeling, maar wat levert het verder op? Buitendienst van het jaar AMMA-award (adverteerder van het jaar) Prijs voor betrouwbaarste biermerk in Nederland Twee Spin Awards waaronder de Vakpublieksprijs beste interactieve adverteerder (prijzen voor online adverti sing) Vier SAN Accenten; drie voor Heineken, een voor Amstel (communicatievakprijs van adverteerders voor adverteerders) Zilveren Esprix voor Heineken (Honcho) en Amstel (Ballenbar), (beste Direct Marketing en Sales Promotion) SponsorRing Cultuur en Entertainment van de Bond van Adverteerders (BVA) Zilveren Lamp van de ADCN (beste creatieve werk in de categorie) Het afgelopen jaar regende het marketingprijzen bij Heineken. Marcus Rueb (manager ICP en Research) ontving namens het marketingteam de AMMA-award, de prijs voor de beste adverteerder op mediagebied volgens kenners. Jan Willem Kivits (marketingmanager Amstel) en zijn mensen wonnen met de Ballenbar de SponsorRing, de vakprijs van de sponsor branche, een SAN Accent (vakprijs voor adverteerders) en een Zilveren Lamp (prijs voor creatie). En Ruud van Klooster (Field sales manager) en zijn mannen gingen ervandoor met de prijs voor de beste buitendienst van Nederland. Marcus Rueb: "Deze prijs geeft aan dat wij op het netvlies staan als een bedrijf dat goed is met media. Dat is goed om te horen. Verder levert elke prijs die je wint een bijdrage aan het bedrijfsimago en de aantrekkelijkheid van het bedrijf, ook als werkgever. Succes trekt mensen aan. Maar we gaan er zeker niet van naast onze schoenen lopen." Jan Willem Kivits: "Het winnen van prijzen is geen uitgangs punt. Wat wij maken, maken we voor het merk. Als we een prijs winnen, is dat mooi meegenomen. Mensen worden er zeker niet op afgerekend, maar ik vind wel dat wij, met alles wat we hier maken, jaarlijks in de prijzen moeten vallen." Ruud van Klooster: "Nou, wij hebben het ongelooflijk goed gevierd. Voor ons is die prijs voor de beste buitendienst dan ook de enige prijs die je kunt winnen. We moesten hem wel delen met Coca-Cola, maar het zou me niet verbazen als we de volgende keer alleen op het podium staan. De prijs geeft aan hoe ondernemers over ons denken. Zeven jaar terug zijn we begonnen met 'vragend verkopen'. Dat die methode aanslaat, zagen we al terug in de resultaten. Dat we er nu ook een prijs mee winnen onderstreept dat we op de goede weg zijn." Jan Willem Kivits: "Een prijs heeft niet direct invloed op de verkoop. In de markt zijn er wel andere factoren die direct invloed hebben, zoals het weer of een WK voetbal. Wij kijken meer naar de lange termijn. Een campagne als deze draagt bij aan de ontwikkeling van ons marktaandeel." Marcus Rueb: "Wat het oplevert is een goed gevoel en de wetenschap datje het volgend jaar beter moet doen, maar verkoopresultaat als bedrijf is wat telt." "Nadat wij de prijs hebben gewonnen ben ik al een aantal keren uitgenodigd om presentaties te geven," vertelt Ruud van Klooster. "Daarnaast word ik nu ook uitgenodigd op de hoofdkantoren van winkelketens, zoals Albert Heijn, Koopcon sult en Super de Boer. Ze willen graag weten wat de kracht van onze buitendienst is. Dat geeft mij de kans om bij hen door vragend verkopen onze visie op samenwerking op de winkelvloer geaccepteerd te krijgen. Daarnaast is het winnen van deze prijs voor onze vertegenwoordigers natuurlijk een enorme motivatie." HET OORDEEL VAN ELLEN TE SLAA: "Dit artikel is kort en krachtig. Ik vind dat de personen in dit artikel een goede prestatie hebben geleverd. Het doet mij denken aan onze missie in Drachten: 'Wij maken het verschil'. Heineken nl magazine [21]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 21