Van marketeer tot regiodirecteur 'Ik ben op hem afgestapt en heb hem gevraagd of hij iemand zoals ik kon gebruiken' Jacobs tip n i villain mil ir I V Is: regiodirecteur HB Rijnland (Noordwijk) sinds april 2005 Vrije tijd: studeren, wielrennen Opleiding: Rechten WO Werkt bij Heineken sinds: medio 2000 Zou heel graag: "Een grote organisatie willen leiden, weer meer willen reizen." VROEGER "Zes jaar geleden ben ik gestart bij Heineken. De eerste uitdaging was om van Brand-pilsener een premiummerk te maken. Ik was junior brandmanager in een team van vijf man en wij kregen twee jaar de tijd om dat te realiseren. In dit traject kwam ik in aanraking met de horecaorganisatie van Brand." DE OMMEZWAAI "Na tweeënhalf jaar stond het 'nieuwe' merk Brand en kon ik gaan nadenken over een volgende stap. Ik wilde dol graag verder werken bij Horeca. De groep die ik tot dan toe had ontmoet was klein, maar gepassioneerd. Daar wilde ik graag in werken. Eind 2003 startte een nieuwe manager Horeca. Ik ben op hem afgestapt en heb hem gevraagd of hij iemand zoals ik kon gebruiken. Nou, daar wist hij wel wat op. Hij zette me aan het werk als project manager, met de opdracht om een uni forme werkwijze op alle vestigingen te realiseren. Geen gemakkelijke opdracht, meer een soort proeve van bekwaam heid. Nadat dit succesvol was verlopen, kreeg ik deze baan aangeboden. Ik ben nog jong, marketeer, jurist. Maar nog géén verkoper. Wel had ik als pro jectmanager elf man moeten aansturen en dat vond ik erg leuk. Dat het in deze functie goed gaat, komt met name door het team dat om me heen staat. Het enthousiasme van mijn collega's in Noordwijk werkt aanstekelijk. Het is inspirerend om te werken met collega's die succesvol willen zijn. Senior collega's wijden me in in de kneepjes van dit vak. Zo krijg ik tips over financieringen, maar ook over leidinggeven." HET VERSCHIL "Het grootste verschil met mijn vorige baan is dat ik nu operationeler ben. Elke ochtend loop ik via het magazijn langs onze producten en heb ik contact met alle collega's. Daar geniet ik van." Heineken nl magazine [17] "Volg je intuïtie, ook al lijkt de toekomst onzeker. En zorg dat er een goed team om je heen staat." HET OORDEEL VAN TJEERD DEN OS: "Goed om te lezen dat het loontje idealen na te streven én dat ze ook binnen Heineken gerealiseerd kun nen worden! Toevallig sta ik op de drempel van een nieuwe baan, wat voor mij ook een 'ommezwaai' is. Hierdoor spreken deze verhalen mij nog meer aan."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 17