SCHUITJE VAREN, BIERTJE DRINKEN... GEZOND PLAATJE ff NIEUWS Wat drinken de passagiers op het grootste en meest luxueuze cruiseschip ter wereld, als ze zin hebben in een koel glas bier? Heineken, Amstei Light en Murphy's van de tap. The Freedom of the Seas is 339 meter lang weegt ruim 160.000 ton kan 3.600 passagiers vervoeren vaart in het Caraïbisch gebied Het gaat om cruise liner The Freedom of the Seas. Heineken International heeft hierop 43 taps laten installeren; twintig voor Heineken, twaalf voor Amstei Light en elf voor Murphy's. Ook kan het revolutionaire David draught beer systeem worden gebruikt aan boord. Maar dat zou je ook bijna vanzelfsprekend gaan vinden op een schip dat zó innovatief is dat het over een surfpark, een professionele boksring, een klimwand, allerlei zwembaden en een ijsbaan beschikt. Meer dan 3.600 potentiële bierdrinkers op zee krijgen de drie premiummerken te zien, ze kunnen ze uitproberen en vaker bestellen. "En dat is precies onze strategie binnen het cruisesegment," zegt Jan van Velzen, global accountmanager Duty Free en Travel Retail. Cruise operators doen er alles aan om het hun klanten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Doel van Heineken is om ze daarbij te helpen en om extra inkomsten te genereren. Uiteraard niet alleen op The Freedom of the Seas. Zo is pas geleden het nieuwe, mobiele Xtreme Draught systeem gelanceerd op de Noorse MSC Opera. En binnenkort zal dit systeem te vinden zijn op alle schepen van deze Noorse cruise vioot. Zo kunnen passagiers overal op het schip hun tapbiertje bestellen. I Programma's van 6PACK zullen via I de narrow-casting zender ON ook I te zien zijn in de horeca. J Heineken had al een tijd geleden besloten haar aandelen in 6PACK te verkopen. Dit om ruimte te maken voor andere initiatieven op het gebied van nieuwe media. Dagblad Spits is de nieuwe eigenaar. De verkoop kwam in een stroomversnelling toen de uitzendingen van 6PACK verschoven van SBS6 naar MTV. Volgens de zelfregule ringscode van de alcoholbranche mag Heineken niet communice ren via MTV. Meer dan een kwart van de MTV-kijkers is namelijk jonger dan 18 jaar. Heineken stond aan de wieg van 6PACK, een jongvolwassenen platform op onder meer tv en internet. Beginnend talent kon hier creativiteit ontwikkelen en laten zien. "Investeren in nieuwe initiatieven zoals 6PACK, ON en State blijft voor ons als marktleider belangrijk," vertelt Herwin van den Berg, directeur marketing Heineken Brouwerijen. "Dit om ook in die doelgroepen onze merken te versterken." Hoeveel calorieën zitten er in frisdrank? Sinds kort kunnen consumenten dat in een oogopslag zien, als ze een fles uit het schap halen. Dankzij het energielogo. Een pictogram, ontwikkeld door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), dat calorie informatie duidelijk over brengt. Het komt niet alleen op frisdrank, maar ook op bijvoorbeeld chips en frikadellen. De eerste Vrumona- producten met Energielogo staan nu in de winkels. FNLI heeft het logo ontwikkeld namens de gezamenlijke levensmiddelenindustrie om consumenten te helpen bewuster te eten en te drinken. Zo'n pictogram is niet verplicht, maar Vrumona heeft vrijwillig de keuze gemaakt om het op de verpakkingen te vermelden. Een kwestie van maatschappelijke verantwoor delijkheid nemen. Consumen ten krijgen zo immers de mogelijkheid om nog beter te beslissen wat ze aan calorieën binnenkrijgen. Handig als je een gezond gewicht wilt houden of krijgen. En waarom dat belangrijk is, weten we zo langzamerhand allemaal wel: het vergrootje kans om langer gezond te blijven! DOE MEE! [12] Heineken nl magazine Ook iets opmerkelijks gelezen over een onderwerp dat raakvlak ken heeft met (werken bij) Heineken? Laat collega's meege nieten en stuur je gekke, interes sante of afwijkende knipsels naar Heineken NL magazine: Heinekennlmagazine@heineken.nl of naar Heineken NL magazine, kamer 2.416, postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 12