Ama Souhuwat (51) is medewerker Opleidingen, ze houdt van gezelligheid en drinkt graag een Amstel-biertje. Maar als ze zelf met de auto terug naar huis moet rijden, drinkt ze niet. Verantwoordelijkheid is voor haar vanzelfsprekend, en als ouder vindt ze ook dat ze daar een voorbeeldfunctie in heeft. is bedrijfsadviseur en leert zijn opgroeiende kinderen bewust met alcohol om te gaan. Hij heeft thuis een Beertender, maar die komt alleen met feesten en partijen uit de doos. "Toen ik de commercial zag die bij de campagne Enjoy Heine- ken Responsibly hoort, schrok ik wel even. Ik vond de setting vreemd. Je ziet een hond onder tafel liggen op een terras. Als er per ongeluk een flesje bier van iemand omvalt, likt hij het op. Vervolgens blijkt hij een blindengeleidehond te zijn. Ik vond het in eerste instantie raar dat die hond zo in verband gebracht werd met bier drinken. Ik snap wel dat het trucage is. En ik ga ervan uit dat de kijkers zich dat ook realiseren. Maar of ze het verband tussen beeld en tekst meteen leggen, vraag ik me af. Dat neemt niet weg dat ik het wel goed vind dat Heineken aandacht besteedt aan ieders eigen verantwoorde lijkheid voor alcoholgebruik." "Ik vind het goed dat Heineken Nederland een eigen campagne begint die gaat over verantwoord alcoholgebruik. Het is een opvallende stap, die volgens mij positief overkomt op de consu ment. Die denkt toch: hé, Heineken denkt mee over de gevolgen van alcoholmisbruik. Het is prima dat de overheid de mensen ook blijft wijzen op hun verantwoordelijkheid, maar de produ cent kan hier ook zeker een rol in spelen. Een campagne die op mij persoonlijk effect had, is de Bob-campagne. Als ik met vrienden uit ga, spreken we altijd van tevoren af wie de Bob is. Effectieve campagne, denk ik dan. De commercial met de blindengeleidehond die bier oplikt, brengt de boodschap 'ga verantwoord om met alcohol' wel over, denk ik. Al vind ik de uitvoering wat gewaagd. Maar daarmee trekje wel de aandacht, natuurlijk." Heineken nl magazine [11]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2006 | | pagina 11