CRISIS!
NIEUW EN
EXCLUSIEF:
AMSTEL
PULSE
HEINEKEN EXPERIENCE JUBILEERT
KRATTEN
GOUWEl
Heineken nl magazine
Amstel introduceert een
nieuw internationaal, premium
bier: Amstel Pulse. Dit nieuwe
biertje heeft al het goede van
het Amstel-merk meegekre
gen. Het is een modern
'helder' en fris smakend bier
(4.7% ABV) dat uitstekend past
bij de Amstei-gedachte om
altijd en overal het beste uit
het leven te halen. Voorlopig
kun je het echter alleen in
Rusland, Australië of Grieken
land proeven, waar Amstel
Pulse als eerste is geïntrodu
ceerd. Dus als je toch een
vakantie boekt...
meer willen weten over het brouwproces. Daarom heeft de Experience ter gelegenheid van het jubileum
een aantal aanpassingen gerealiseerd die een bezoek nog meer aantrekkelijk en verhelderend maken. In de
Brouwzaal zijn de glas-in-loodramen uit 1913 in ere hersteld en deze zijn op 29 juni door mevrouw De
Carvalho onthuld. En... zeventien jaar nadat de grote brouwactiviteiten in Amsterdam werden gestopt,
wordt er tijdens de maanden juni en juli weer gebrouwen aan de Stadhouderskade, in een mini-brouwerij.
Op de site www.heinekenexperience.nl staan de data vermeld waarop de brouwmeester zijn demonstraties
geeft. In de overige ketels wordt het productieproces getoond, door middel van geavanceerde projectie
technieken, waardoor het lijkt of er weer echt wort en beslag in de ketels staat. Zien? In juli en augustus is
de Experience zeven dagen per week geopend.
Ook tijdens het WK Voetbal viel de Experience op: een enorme jagershoed,
compleet met per hoogwerker aangebrachte speldjes, sierde de gevel
DOE MEE!
Ook iets opmerkelijks gelezen
over een onderwerp dat
raakvlakken heeft met (werken
bij) Heineken? Laat collega's
meegenieten en stuur je gekke,
interessante of afwijkende
knipsels naar Heineken NL
magazine: Heinekennlmagazine
@heineken.nl of naar Heineken
NL magazine, kamer 2.416, post
bus 530, 2380 BD Zoeterwoude.
Het stond in alle kranten,
van de Spits! tot en met het
Financieele Dagblad: In de
eerste week van het WK
Voetbal, toen het ext reem
zonnig was in Nederland,
kwam Heineken plotseling
kratten tekort. Dat kwam door
de extra verkoop rond het WK,
door de warmte, maar vooral
door de nieuwe trend om van
kratten tribunes te bouwen.
Om zo met veel mensen rond
een groot scherm te kunnen
zitten en Oranje toe te
juichen. Via het radioprogram
ma 'Evers staat op' en in
diverse kranten riep Heineken
het publiek op om de kratten
toch vooral in te leveren. En er
werden extra wagens ingezet
om vaker kratten te kunnen
ophalen. Ondanks die extra
inspanningen bleef de situatie
die hele eerste week krap. De
tol van het succes...?
In Heineken NL magazine 4 stond een artikel over de campagne Goed Getapt Bier. Onderdeel van deze
campagne is dat horecagelegenheden worden bezocht door 'mystery-visitors', die beoordelen of de
betreffende horecaondernemer wel volgens de 'regels' Heineken-bier serveert. Zo wordt Goed Getapt Bier
het kwaliteitsmerk, de Michelin-ster, voor tapbier in de horeca. Alle medewerkers van Heineken in
Nederland zijn ambassadeurs van onze merken en van onze kwaliteitsgedachte. Daarom nodigt de afdeling
Trade Marketing alle collega's in Nederland uit om zélf ook 'mystery-visitor' te worden. In het Van Dale
Goed Getapt Bier Woordenboek datje bij dit magazine aantreft, staat precies aangegeven wat Heineken
verstaat onder Goed Getapt Bier. Met het boekje en de bijgesloten speciale scorekaarten kun je de kwaliteit
van een aan jou gepresenteerd Heineken-biertje beoordelen. Je vult de 'score' in van de Heineken-
horecagelegenheid waar je bent geweest en stuurt de kaart naar de afdeling Trade Marketing.
Elke inzender maakt kans op een van de volgende 'tapbier' prijzen:
Een exclusieve tapbiertraining in Horeca City (inclusief diner) voor 10 pe
25 Heineken Tapvat-pakketten. MÈ
Kijk voor meer informatie en de prijswinnaars op Heineken NL Intranet.
Het Van Dale Goed Getapt Bier Woordenboek
Bij dit nummer van Heineken NL magazine vind je het Van Dale Goed Getapt Bier Woordenboek. In dit boek zijn alle termen
die te maken hebben met de 'kunst' van het bier serveren samengebracht en gerangschikt. Verplichte kost voor iedere
Heineken-medewerker en een mooi stuk gereedschap voor de rechtgeaarde bierambassadeur.