VIRTUEEL DRINKEN DE PRIJS EEN REIS SAMEN MET CASINO HEINEKEN ALS EERSTE IN SIBERIË NIEUWS Topvrouw wordt s Vroeger gingen jongeren op stijldansen, tegenwoordig gamen ze liever. Wie jongeren wil bereiken kan dat dus maar het beste in de vorm van een computerspel doen. Op de website www.mazzle.nl kunnen jongeren een spel spelen om te leren hoe ze verantwoord om moeten gaan met drank. Dansen, versieren en een biertje drinken, het kan allemaal op de site. Virtueel dan wel. De site is een initiatief van de ministeries van Volksgezondheid en Onderwijs, de alcoholindustrie en de brancheorganisatie van speelautomaten. In de toekomst biedt de site ook voorlichting over voeding, seksualiteit en gokken. Nog even en je kinderen hoeven de deur helemaal niet meer uit! (Bron: Binnenlands Bestuur) Om het draagbare Tapvat onder de aandacht te brengen ontwikkelde Heineken samen met internet gigant Google de campagne Tapvat on Tour. Via de website van Heineken kunnen bezoekers aangeven waar ter wereld ze wel eens een biertje zouden willen drinken. Van die locatie maken ze een leuke ansichtkaart, waarbij ze met behulp van Google Image Search kunnen kiezen uit maar liefst 880 miljoen plaatjes. Het origineelste idee wordt beloond met een reis voor twee personen naar de gekozen bestemming. (Bron: Communicatie) Annemiek Fentener van Vlissingen schuift op termijn waarschijnlijk aan bij de raad van commissarissen van Heineken. Tenminste als de aandeelhouders het goedkeuren. Fentener van Vlissingen is momenteel voorzitter van de raad van commissarissen van SHV, het familiebedrijf dat haar vader groot heeft gemaakt. Verder houdt ze toezicht bij Draka en Flint. Met Fentener van Vlissingen haalt Heineken een topvrouw binnen. (Bron: Het Financieele Dagblad) DOE MEE! Ook iets opmerkelijks gelezen over een onderwerp dat raakvlakken heeft met (werken bij) Heineken? Laat collega's meegenieten en stuur je gekke, interessante of afwijkende knipsels naar Heineken NL magazine: Heinekennlmagazine@heineken.nl of naar Heineken NL magazine, kamer 2.416, postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. Russen stappen steeds vaker over van wodka en cognac op bier. Werd er vroeger, onder productie van de staat, vrijwel uitsluitend wodka gedronken, tegenwoordig kiezen steeds meer Russen voor iets minder sterke drankjes. Met name jongeren associëren wodka met oudere generaties. Voor de biermarkt in Rusland biedt dat onge kende mogelijkheden. Heineken is er onder andere vertegenwoordigd met Botsjkarov en Ochota. Door de over name van Baikal Brewery in het Siberi sche Irkoetsk zet Heineken als eerste buitenlandse brouwer vaste voet op Siberische bodem. (Bron: Reformatorisch Dagblad) Heineken Nederland, Vrumona en Holland Casino zetten de jarenlange samenwerking voor de leverantie van bier en frisdrank voort. Onlangs werden de contracten getekend in de Heineken Experience in Amsterdam. Holland Casino telt momen teel twaalf locaties. In 2006 en 2007 komen daar twee nieuwe vestigingen bij in Venlo en Leeuwarden. Holland Casino weet jaarlijks meer bezoekers te trekken, onder andere door het organiseren van evene menten in samenwerking met Heineken. Het avondvullende evenement Las Vegas Nights is daarvan een goed voorbeeld. [8] Heineken nl magazine i-i I 11C11LC.IVC11 111

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 8