'Tijdens Koningin nedag stel ik andere eisen dan wanneer ik in een café om een biertje vraag' 'Bij Verpakken hebben we een moeilijke tijd achter de rug; dat heeft ons groene hart wel geraakt, ja' 'Meneer Heineken zei het 25 jaar geleden al: "Bestel geen biertje, bestel een Heineken" [6] Heineken nl magazine CiLé i iiKiIïKRgn m^tnaaazmc Arco: "En daar had hij natuurlijk gelijk in. Maar hoe goed ons product ook is, bedenk wel dat vooral de barkeeper bepalend is voor de bierbeleving van de klant. En sommigen maken daar een potje van." Fabiënne: "Het erge is dat veel consumenten dat accepteren. Laatst kreeg ik in een café zo'n slecht getapt glas Heineken geserveerd, dat ik het heb teruggestuurd. Maar de meeste mensen durven dat niet." Arco: "Veel consumenten hebben er ook onvoldoende oog voor. Heineken zou ze in dat opzicht misschien wat beter kunnen opvoeden." Fabiënne: "Het hangt er natuurlijk ook van af waar je bent: tijdens de topdrukte van Koninginnedag stel ik andere eisen dan wanneer ik normaal in een café om een biertje vraag. Dan moet de bierbeleving gewoon goed zijn. Maar dat stelt wel eisen aan het vakmanschap van de ondernemer." AAN DAT VAKMANSCHAP WORDT GEWERKT IN DE MASTERCLASSES. WAT VINDEN WE DAARVAN? Katja: "Van klanten hoor ik enthousiaste verhalen over de masterclasses." Arco: "Ik had de indruk dat de aandacht in die masterclasses vooral uitging naar technische en financiële aspecten. Maar dat is dus niet zo? Prima, want bierbeleving draait juist om het opbouwen van een emotionele binding met het product." Fabiënne: "Die masterclasses zijn ook in het belang van de horecaondernemers zelf. Ze zouden zich moeten realiseren dat mensen graag iets meer neertellen voor kwaliteit. Dat heb ik zelf ook: als de bierbeleving in de horeca goed is, vind ik het helemaal niet erg om iets meer te betalen. Maar ik gruw ervan als ik een slecht product krijg voorgeschoteld." Huib: "Bierbeleving is ook belangrijk omdat consumenten steeds minder merkvast zijn. Dus die masterclasses zijn slim, want met goede bierbeleving kun je klanten ook binden - ook als mensen minder merktrouw worden." Gerrit: "Gelukkig hoeven wij het niet van één merk te hebben, we hebben er genoeg in huis. Maar bierbeleving is inderdaad belangrijk." DRAGEN DE NIEUWE GLAZEN DAARAAN BIJ? Fabiënne: "Bijna alle klanten willen zo snel mogelijk overstap pen - we komen zelfs glazen tekort. Maar ondanks de leve ringsproblemen blijven de meeste klanten heel enthousiast." Huib: "Ik vind het leuk dat alle medewerkers een set glazen hebben gekregen. Ook collega's stellen het heel erg op prijs.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 6