Sinds 10 oktober drinkt Nederland bier uit de nieuwe glazen van Heineken, Amstel en Brand. Dat betekent dat vertegenwoordigers en account managers langs vele horeca ondernemers reden om de nieuwe glazen te presenteren. HET OORDEEL VAN JOHAN MERBIS "Het is leuk om te lezen dat deze vertegenwoor digers zich zo verantwoordelijk voelen voor hun product en voor de manier waarop het bier aan de klant wordt geserveerd. Dat maakt indruk!" Frank: "De horecaondernemers reageerden enthousiast op de nieuwe glazen. Van de twintig horecazaken die ik in een week heb bezocht, was er maar één die niet wilde meedoen." Richard: "Ze willen allemaal graag omruilen, maar twee derde wacht nog even. Ze willen eerst kijken wat de rest doet. In het centrum van Maastricht zit iedereen dicht op elkaar en zet men niet graag de eerste stap." Jan-Willem: "Van de dertig zaken deden er 25 meteen mee. Drie klanten zijn verenigingen en die moeten eerst overleg gen met hun leden. Twee zaken waren ronduit negatief. Maar de consument wil meer te kiezen hebben, dat is een maat schappelijke ontwikkeling. Met de nieuwe glazen, in small, medium en large, kan dat. Verder krijgt de horecaonder nemer een kwalitatieve uitstraling dankzij de nieuwe glazen. De Galaxy van Heineken wordt zeer positief ontvangen. 'Een stoer glas', hoor ik vaak." Frank: "Wij zeggen het zo: met de nieuwe glazen vergrootje de herkenbaarheid van het merk, je benadrukt de kwaliteit van een vers getapt biertje en je biedt meer keuze. Nog een pluspunt is dat we het nieuwe glasservies de helft goedkoper aanbieden." Richard: "Wij doen het hier ook zo, maar in Maastricht draait het om het zeer populaire fluitje. Dat heeft nu een tapmaat (schuimkraag-red.) van 22 cl. Het was altijd 18 cl. Aangezien het fluitje door Brand is uitgevonden, roepen de Limburgers nu: 'Er is al genoeg veranderd, kom niet aan ons piepke!' Het ligt dus een beetje gevoelig." Jan-Willem: "Niet overal, denk ik, want het oude fluitje was het moeilijkste glas om in te tappen. Het nieuwe fluitje is wat ruimer en geeft veel minder tapverlies en overtollig schuim. Maar het klopt dat horecaondernemers niet iets door de strot geduwd willen krijgen. Daar moetje rekening mee houden." Heineken nl magazine [21]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 21