Anja Buitenman (38) Henk Oexman (50) Loek Janssen (54) weet als medewerker Consumenten Service hoe belangrijk de consument z'n biertje vindt. is als medewerker proefbrouwerij medeverant woordelijk voor de smaak van Heineken-bier. is de enige bierstylist van Nederland. "Die lekkere druppels op het glas..." Heineken nl magazine [19] "In mijn werk zorg ik dat veranderingen - in het brouwproces bijvoorbeeld - door de consument niet te proeven zijn. Ik kan sturen op smaakverschillen en biersoorten, maar niet op hoe het bier uiteindelijk in het glas belandt bij de consument. Als een café een verzuurde leiding heeft, is de smaak van het biertje natuurlijk direct verpest. Mijn hart ligt bij het bier brouwen, ik kijk dan ook niet meer objectief naar bier. Nieuwe producten proef ik altijd, ook die van de concurrent." "Als bierstylist zorg ik ervoor dat het bier er op en top uitziet in advertenties, commercials en op billboards. Datje echt denkt: daar krijg ik dorst van! Hoe een goed glas bier eruitziet? Er zitten lekkere druppeltjes op het glas en het flesje. Er zijn allerlei foefjes om dat in fotografie te bereiken. Ik ben officieel de enige bierstylist in Nederland. Ik heb wel een 'beroepstic': ik ga graag met mijn vinger over beslagen ramen heen. Dan krijg je zo'n mooi runnertje. Op pas gewassen ruiten ontstaan de mooiste druppels." "De hele dag door zijn wij bezig met bierbeleving. Consumen ten komen bij ons met hun vragen, klachten of complimenten. Bier is echt iets persoonlijks. Het is niet een bier, het is hun bier. Ik zorg ervoor dat ze die betrokkenheid blijven voelen. Mensen bellen om te vragen hoeveel calorieën een biertje bevat, om te melden dat het etiket ondersteboven zit of dat de dop roest. We bedanken consumenten altijd voor hun reacties, halen producten waar iets mis mee is bij ze op, en laten weten wat er uit het onderzoek is gekomen. Dat wordt erg gewaar deerd. Daar doe je het voor, de klant is tenslotte koning. Dat kost me geen enkele moeite omdat ook ik trots ben op de producten. Privé ben ik er altijd mee bezig. Hoe staat het bier in de winkel? Werkt de BeerTender goed op het feestje? Dat groene gevoel krijg je vanzelf als je hier werkt."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 19