RECHT UIT HET HART EXTRA Boudewijn van der Kroon (55) zorgt als slijtersvertegenwoordiger dat Heine- ken-producten goed gepresenteerd worden. w "Directe invloed op een goede bierbeleving heb ik in mijn baan niet. Maar het goed afleveren van de juiste artikelen is natuurlijk wel belangrijk. Het bier moet heel aankomen bij de klant, op tijd, en zonder deuken in de verpakking. Ik zorg ervoor dat de codering goed is, dat de douanedocumenten in orde zijn en dat de pallets klem zitten in de truck zodat er niks gaat schuiven. Maar bijvoorbeeld ook dat op de lading voor sommige landen geen rode ster te zien is, omdat dat daar politiek verkeerd kan worden opgevat. Of ik nog wel kan genie ten van een glas bier? Ja hoor, dat gaat wel! Maar als een nieuw product van ons verschijnt, houd ik wel goed in de gaten hoe het eruitziet in horeca en supermarkt. Bovendien leg ik veel uit over onze producten op feestjes. Misschien toch wel een soort beroepsafwijking..." "Ik zorg dat zelfstandige slijters zoveel mogelijk ruimte maken voor onze producten en ze goed presenteren. Slijters kunnen hier displays, promotiemateriaal en groene koelkasten voor krijgen. Nee, ik kan niet meer neutraal naar bier kijken. Ik let op het bier dat mensen in huis hebben, spreek de buurman aan als ik 'm met een ander merk zie sjouwen en let in de horeca op de manier van tappen. Ook houd ika goed in de gaten wat de concurrent doet. Die afwijking zal iedereen bij Heineken wel hebben." [18] Heineken nl magazine "De smaak is het allerbelangrijkste bij bierbeleving. En de smaak kan dagelijks veranderen doordat de aanvoer van mout telkens anders is, de hop wat bitterder smaakt, of er meer stof bij de gerst zit. Iedere morgen hebben we een productieover- leg met de technoloog en de rayonmanager. Dan bespreken we de uitslagen van de metingen en beslissen we of we bijsturen. Nee, ik kan niet meer 'normaal' bier drinken. Ik drink sowieso alleen maar Heineken. Het liefst drink ik het uit de Beertender, dat bier brouwen we hier zelf, en je weet zeker dat de leidin gen schoon zijn."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 18