Heerlijk, zo'rt biertje. Maar ook iets om verstandig mee om te gaan. Heineken werkt er hard aan om consumenten én mede werkers te ondersteunen bij het verantwoord genieten. 'Wij vinden het belangrijk dat mensen verantwoord van ons bier genieten' GENIETEN VOLGENS HET BOEKTE ENJOYHEINEKENRESPONSIBLY-WEBSITE Communicatieadviseur Stephanie Koenders noemt de website enjoyheinkenresponsibly.com een 'soort gebruiksaanwijzing voor ons product'. Stephanie: "Heineken is een mooi product datje lekker door kunt drinken. Maar drink je te veel, dan vergaat het plezier je. Dat is de realiteit. Via de website willen we de consument wijzen op de goede en minder goede kanten van ons product. De consument moet het zelf doen, maar je kunt pas verantwoordelijkheid nemen als je goed geïnfor meerd bent. Je mag verwachten dat de meeste consumenten wel weten hoe ze een biertje moeten drinken, maar daar gaat het op deze website nu net niet over. Op www.enjoyheineken- responsibly.com vind je antwoord op vragen als: Wat doet alcohol met je lichaam? Hoeveel kun je drinken? En wat vertel je je kinderen over alcohol?" De reacties op onze website zijn over het algemeen heel positief, al valt er ook wel eens een wanklank. "Sommige mensen zeggen: jullie willen toch ook gewoon verkopen? Dat is wel zo, maar wij vinden het ook heel belangrijk dat mensen ons product op een verantwoorde manier drinken. Voor ons is het geen goede reclame als er in de krant een foto staat van bijvoorbeeld een jeugdcamping met een muur van lege bierkratjes. Zeker, het is moeilijk om mensen zó aan te spreken dat ze ook werkelijk wat met je boodschap doen, maar we werken er hard aan. Het is onze eer te na om te zeggen 'het is moeilijk' en het daar dan bij te laten." HET OORDEEL VAN JOHAN MERBIS "Het alcoholbeleid en de Enjoy-website zijn goed bedoeld, maar of ze effect hebben, be twijfel ik. Het is dat dit beleid door de overheid wordt gestimuleerd, anders zouden site en handboek denk ik geen bestaansrecht hebben." [14] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 14