'Een robuust bier' Commercials Amstel Bock 8e Holland Heineken House in de steigers üouseY Hoewel de Olympische Winterspelen in Turijn nog ver weg lijken, zijn de voorbereidingen voor dit achtste Holland Heineken House momenteel in volle gang. De locatie is inmiddels gevonden en het activiteiten circus van ontwerpen, vergunningen aanvragen, verbouwen en inrichten loopt op volle toeren. Heineken streeft ernaar een ontmoe tingsplek te creëren voor sporters, pers en supporters die nog mooier, beter, gezelliger en verrassender is dan voorheen. Dat zal niet meevallen, gezien het succes van het Holland Heineken House tijdens de Zomerspelen in Athene in 2004. In de volgende nummers van Heineken NL magazine lees je meer over wat er zoal bij komt kijken voordat de Turijnse editie van het Holland Heineken House in februari z'n deuren kan openen. Heineken -v Heineken nl magazine [9] 'Echt trots' is Rob Habets op zijn Dubbelboek. De brouwmeester van Brand mag zijn herfstbier dit jaar bovendien weer delen met een breed publiek nu het herfstbier uit Wijlre weer wordt afgevuld op fles, na twee jaar lang louter op fust verkrijgbaar te zijn geweest. "Ik ben blij dat er op de signalen uit de markt is gereageerd. Nu kan de consument ook thuis van dit heerlijke bokbier genieten. De smaak zou ik willen omschrijven als stevig en krachtig. Met een diep roodbruine kleur die je associeert met warmte en herfst. Door de combinatie van mouten heeft de Dubbelboek een specifieke moutsmaak en geur. Een beetje gebrande smaak in de afdronk en toch ook wel hopbitterheid. Het moet de keel een beetje schrapen, zoals wij dat noemen. Ja, het is een robuust bier. Het recept is niet aangepast. Vorig jaar kregen we van klanten de reactie dat het zoet zou smaken. Niet dat er suiker in zit, watje proeft zijn de moutsuikers. Bij onze moutsamenstelling hebben we daar dit jaar naar gekeken. Dan komt het echt op het vakmanschap van de brouwer aan. Bij een glas Dubbelboek eet ik graag van die 'snoephapjes'. Radijsjes, maar ook bruin- of roggebrood met wat ziltige Ardennerham. Een lekker muziekje erbij. Dat is genieten." Ter promotie van wat de fans beschouwen als het lekkerste bokbier van Nederland, heeft Amstel sinds 21 september - de officiële startdatum van het bokbierseizoen 2005 - twee commercials op de buis. De ene commercial gaat over Amstel Bock in sixpack en fles, de andere promoot Amstel Bock voor BeerTender. Op www.beertender.nl zijn alle verkoopadressen te vinden.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 9